گزارش
عملکرد سینمای طنز در نیمه اول سال ۱۴۰۰| دست خالی!

راه راه:

ما ایرانی ها همیشه به فیلم‌ های طنز علاقه ی زیادی از خود نشان می دهیم فروش خوب گیشه برای فیلم‌ هایی با ژانر طنز باعث ترغیب هر چه بیشتر ساخت آن ها خواهد شد اما چراغ فیلم های طنز ایرانی ۱۴۰۰ پر فروغ نبود و در شروع سال تا کنون فقط ۳ فیلم سینمایی طنز اکران شد و فروش این فیلم‌ ها از حد تصور بسیار پایین‌ تر بود.

 

معرفی فیلم های سینمایی طنز ایرانی :

هفته ای یک بار آدم باش

کارگردان: شهرام شاه حسینی

نویسنده: پویا مهدوی زاده

بازیگران اصلی: پژمان جمشیدی،پژمان بازغی،علیرضا استادی و رعنا آزادی‌ ور

فیلم سینمایی هفته‌ ای یک‌ بار آدم باش در تاریخ ۲۷ اسفند ۱۳۹۹ به اکران عمومی در آمد.این فیلم را در لیست بهترین فیلم های سینمایی طنز ایرانی ۱۴۰۰ قرار دادند و به‌ همین دلیل نوبت اکران نوروز ۱۴۰۰ را از آن خود کرد اما از اقبال بد سینما ها به دلیل شدت گرفتن ویروس کرونا تعطیل شدند.

جالب است بدانید که این فیلم با فروش ناچیز خود مقام اول فروش را در بین ۵ فیلم اکران شده ی سال ۱۴۰۰ به دست آورده است و این مسئله بحران جدی در مورد سینما و عوامل آن را نشان می‌دهد.

در خلاصه ی داستان این فیلم طنز ایرانی جدید آورده‌ اند که :

دو برادر با سلیقه و عقاید متفاوت از هم به دلیل بیماری پدر مجبور به زندگی در خانه ی پدری می‌ شوند اختلاف آن دو با هم و همسرانشان سبب ایجاد موقعیت‌ های کمدی و دیالوگ‌ های طنز خواهد شد.

 
تکخال

کارگردان: مجید مافی

نویسنده: کریم امینی

بازیگران اصلی: یوسف تیموری،پوریا پور سرخ،سحر قریشی و شبنم قلی خانی

تکخال دیگر فیلم طنز ایرانی است این فیلم به تهیه‌ کنندگی محمد حسین فرح‌ بخش از فیلم های طنز ایرانی جدید ۱۴۰۰ بود که نتوانست فروش بالایی را تجربه کند.محمد حسین فرح‌ بخش از تهیه‌ کنندگان کاربلد سینما فروش گیشه را به خوبی می‌شناسد و می‌ داند چه فیلمی را باید در دست بگیرد تا رکورد دار سینما شود اما ویروس کرونا و تعطیلی مداوم سینما ها تمامی معادلات این تهیه کننده و دیگر سینما گران را به هم ریخت.

فیلم سینمایی تکخال در بین بهترین فیلم‌های ایرانی اکران شده‌ی سال ۱۴۰۰ مقام سوم را از نظر فروش به دست آورد با این وجود می‌‌توان گفت هنوز هم فیلم‌‌های طنز ایرانی در سال ۱۴۰۰ پرفروش‌‌تر هستند.

عوامل فیلم در مورد تکخال این چنین گفته‌‌اند:

تکخال یک کمدی موزیکال است درباره‌ی مردی گرفتار در میان بانوان متعدد این مرد تلاش دارد با خویشتن داری در مسیر راست قرار گیرد ولی درست کاری در روزگار غلبه‌ی ناراستی‌ها کار ساده‌‌ای نیست.

 

دینامیت

کارگردان: مسعود اطیابی

نویسندگان: حمزه صالحی،شیما محمد بیگی

بازیگران اصلی: احمد مهران فر،پژمان جمشیدی،محسن کیایی،نادر سلیمانی،نازنین بیاتی و زیبا کرمعلی

خلاصه‌ی داستان: با نقل مکان کردن دو جوان دانشجوی حوزوی به ساختمانی با همسایه‌‌های متفاوت چالش‌ها و مشکلاتی پیش روی آن‌ها قرار می‌گیرد و…

دینامیت یکی از آثار متفاوت و البته امتحان شده در ژانر فیلم طنز ایرانی سال ۱۴۰۰ است که در عرض چند روز توانست به رکورد فروش ۱ میلیاردی دست پیدا کند این فیلم در سال ۱۳۹۷ ساخته شده است و به دلیل شیوع ویروس کرونا و محدودیت سینما ها تا همین چند ماه پیش اکران نمی‌شد.

وجود بازیگران مطرحی مانند احمد مهران فر، پژمان جمشیدی، محسن کیایی، نادر سلیمانی، میر طاهر مظلومی، امید روحانی، نازنین بیاتی و زیبا کرمعلی باعث شده تا انتظارات از این فیلم سینمایی بالا باشد.

ثبت ديدگاه




عنوان