خبرکش
ماله‌ات را زمین مگذار…

راه راه:

ظهر چهارشنبه
بعد از بروز مشکل برای سامانه‌‌ی سوخت کشور، رئیس‌جمهور شرکت در نشست بین‌المللی همسایگان افغانستان را لغو کرد و به‌جای آن در پمپ بنزین‌های سطح شهر حضور یافت تا از نزدیک روند سوخت‌رسانی به مردم را مشاهده کند.
در پی این اقدام رئیس‌جمهور رئیسی، حسن روحانی، رئیس‌جمهور سابق که تازه ساعت ۱۲ ظهر از خواب بیدار شده بود، کمی ریش‌هایش را خاراند و گفت: اَااااه، یعنی چی آخه؟ من میخواستم صبح جمعه خبرای بنزینی کشور رو بفهمم، حالا با این کار رئیسی ظهر چهارشنبه فهمیدم. کلا زندگی منو به هم ریخته این رئیسی.
گفتنی ‌است دو سال پیش نیز در همین ماه آبان، تصمیمات بنزینی دولت مملکت را به آشوب کشید و همین حسن روحانی با خنده گفت: “من خودمم صبح جمعه فهمیدم بنزین گرون شده”. و بدین ترتیب مملکت به آشوب بیشتری کشیده شد.

شایسته‌سالاری
در پی اعتراضات مردم و رسانه‌ها و کاربران انقلابی شبکه‌های اجتماعی، زاکانی حکم مشاوری دامادش را لغو کرد. در پی این اقدام حسن روحانی، رئیس‌جمهور سابق کشور که تازه جایش را جمع کرده بود و منتظر بود برایش صبحانه بیاورند، دوباره اخمی کرد و گفت: “این مسخره بازیا چیه دیگه؟ اگه قرار باشه با چهارتا اعتراض توئیتری مسئولین فک و فامیلشونو بذارن کنار که پیوندهای خانوادگی از هم می‌پاشه. این رسما رو باب نکنین تو این کشور. اصلا مگه توئیتر فیلتر نیست؟ پس انقلابیا تو توئیتر چیکار می‌کنن؟ انقلابیا نهایتاً باید توی سروش باشن. اه”.
گفتنی است روحانی از سال ۹۲ که مملکت را تحویل گرفت، نصفش را به برادرش حسین فریدون داد و تا همین سال آخر هم هرکس اعتراضی می‌کرد، با خشم روحانی مواجه می‌شد.

ماله
رویکرد جدید صدا و سیما در بازتاب اخبار مربوط به مشکلات سامانه‌ی سوخت و نیز انتقاد به انتصاب داماد زاکانی، تحسین مردم و کاربران شبکه‌های اجتماعی را دربرداشت.
در پی این تغییر رویکرد، برخی رسانه‌ها که همواره به‌دنبال توجیه مشکلات یا به عبارتی ماله‌کشی هستند، اخم کرده و گفتند: “بازی رو خراب کردی که!”
این رسانه‌ها که به فلسفه‌بافی علاقه‌ی شدیدی دارند و انتقاد را صرفاً برای رقبای سیاسی جایز می‌دانند، معتقدند اگر صدا و سیما به همین رویه ادامه دهد و ‌به‌جای توجیه هر خرابکاری به‌دنبال انتقاد از آن باشد، و اگر مسئولین به‌جای ماله‌کشی مجبور به توضیح شوند، نان ما آجر شده و شکم زن و بچه‌مان خالی می‌ماند.
کارشناسان اما معتقدند، جای نگرانی نیست و ماله‌کشی جزو مشاغلی است که همیشه مشتری دارد و اتفاقاً هرچه ماله‌کشی سخت‌تر، دستمزدش هم تپل‌تر. کارشناسان نیفزودند.

ثبت ديدگاه




عنوان