خبرکش
ما سه‌تا رو کجا می‌برید؟

حساب و کتاب
رئیس قوه‌ی قضائیه، دادستان کل کشور را مأمور کرد بدون فوت وقت به موضوع فیلم‌های منتشر شده از زندان اوین رسیدگی کند. در پی این دستور، عوامل خاطی این زندان به شدّت گرخیدند. گزارش‌ها حاکی از آن است که این عوامل خاطی که تازه فهمیده‌اند مملکت حساب و کتاب دارد مبالغ سنگینی نذر کرده‌اند که این ماجرا ختم به‌خیر شود، به گونه‌ای که کارشناسان معتقدند اگر این نذورات ادا شود، دست‌کم کسری بودجه‌ی امسال جبران خواهد شد.
بعد از انتشار این فیلم‌ها، حسین فریدون، برادر رئیس‌جمهور سابق کشور که در سریال گاندو به‌عنوان پسرعموی یکی از مسئولین بلندپایه‌ی کشور شناخته می‌شود نیز در رابطه با زندان اوین دست به افشاگری زد. وی مدّعی شد که برخورد عوامل زندان با وی بسیار بد بوده است؛ برای مثال آب پرتقالی که همراه با صبحانه‌اش سرو می‌شده طبیعی نبوده بلکه از این سوپرمارکتی‌ها بوده که عوام آن را با نام سن‌ایچ می‌شناسند، و یا فردی که مسئول ماساژ وی در زندان بوده، دست‌های بسیار زمختی داشته است.
همچنین یکی از زندانیان سابق گوانتانامو نیز بعد از تماشای فیلم‌های منتشر شده پوزخندی زد و گفت: این چیزا که واسه‌ی شما برخورد بد محسوب میشه، واسه‌ی ما خاطره‌اس. وی پس از جمع کردن پوزخندش به فکر فرو رفت و دیگر چیزی نگفت.

ما سه‌تا
مرکل حرف زد. آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان گفت که این کشور آماده‌ی همکاری با کشورهای همسایه‌ی افغانستان مانند پاکستان و ایران برای کمک به پناهندگان افغان است. کشورهای پاکستان و ایران که سال‌هاست پذیرای مهاجرین افغان هستند، از این سخنان تعجّب کردند. آن‌ها معتقدند که آلمانی که آن‌طرف دنیا است، چه نقشی می‌تواند در کمک به پناهندگان افغان که بیخ گوش خودمان هستند ایفا نماید؟ آن‌ها در ادامه افزودند: چرا خودتونو همه‌جا میندازید؟
کارشناسان معتقدند که اعتماد به نفس این اروپایی‌ها را اگر حیوان چهارپایی موسوم به خر می‌داشت، تا الآن سلطان جنگل شده بود. گفتنی است هنگامی که مرکل را از جایگاه سخنرانی‌اش می‌بردند، در راستای همان حرف قبلی‌اش گفت: ما سه‌تا رو کجا می‌برید؟

واقعاً تمام
روحانی بالأخره تمام می‌شود. امروز تکلیف کابینه‌ی دولت سیزدهم در صحن علنی مجلس روشن شده و اگر خدا بخواهد بالأخره دولت حسن روحانی به معنای واقعی کلمه تمام می‌شود. هرچند کارشناسان معتقدند چشمشان آب نمی‌خورد که بعضی از وزرا مانند بیژن زنگنه کلّاً از وزارت خداحافظی کنند و احتمالاً سال‌های آینده بازخواهند گشت، اما مردم معتقدند فعلاً همین هم غنیمت است و حالا کو تا سال‌های آینده؟
یکی از منابع موثّق ما نیز اطّلاع داده که حسن روحانی نیز از این اتفاق خوشحال است، چرا که سخت است یک نفر دیگر رئیس‌جمهور نباشد، ولی وزرایش هنوز بر مسند قدرت نشسته باشند؛ نامبرده معتقد است یا من هم بازی یا بازی خراب!
کارشناسان در پایان از رئیس‌جمهور جدید خواستند زودتر تکلیف ریاست سازمان محیط‌زیست را هم مشخّص کند که رئیس فعلی با این حالش بیش از این مجبور به نشستن روی صندلی نباشد، خوبیت ندارد

ثبت ديدگاه




عنوان