خبرکش
محکوم به مرخصی

زنگ بزنید تا بیام

فاطمه هاشمی رفسنجانی درمورد بازنگشتن به موقع برادرش به زندان گفت: «معمولاً رسم به این گونه بوده است که هرگاه می‌خواستند می‌گفتند که مهدی به زندان بازگردد، اما به دلیل شیوع بیشتر کرونا برای بازگشت به زندان به مهدی زنگ نزدند و روز گذشته به یک باره ما این خبر را شنیدیم. اگر می‌گفتند مهدی خود به زندان باز می‌گشت، زیرا او پس از شنیدن این اخبار خود به زندان بازگشت.»
وی افزود: «داداشم قدیما که مدرسه می‌رفت هم تعطیلات نوروز که تموم می‌شد تا وقتی از مدرسه زنگ نمی‌زدن، نمی‌رفت مدرسه! می‌گفت اگه می‌خواستن یا کارم داشتن خودشون زنگ می‌زدن.»
جمعی از اصلاح‌طلبان نیز از این اخبار نادرست گلایه داشتند و گفتند: «چه معنی دارد یک نفر را وسط امر خطیر مرخصی و رسیدگی به کیان خانواده به زندان می‌اندازید؟ حکومت چه پاسخی دارد بدهد؟»

گاز بی‌خطر

رئیس اتحادیه بارفروشان گفت: «فصل برداشت نارنگی از اول مهر آغاز می‌شود. متأسفانه عده‌ای دلال در مازندران، این میوه را به صورت کال و ترش می‌چینند و در گرمخانه‌ها با گاز اتیلن آن را رنگ‌آوری می‌کنند که برای سلامت جامعه بسیار مضر است.»
رییس اتحادیه دلالان نارنگی‌زودچین مازندران نیز در این‌باره گفت: «حرف‌های ایشان اصلاً علمی نیست. تا حالا کسی با یک گاز مریض نشده است. ما یک همسایه داشتیم یکبار سگ گازش گرفت، واکسن هاری زد، چیزیش نشد. یک فامیل هم داشتیم دچار گازگرفتگی شد ولی اصلاً مریض نشد، درجا مرد. کلاً گاز برای سلامتی خطر ندارد و مردم به شایعات توجه نکنند.»
وی در ادامه با اشاره به قیمت نارنگی‌ها افزود: «بدو بدو حراجش کردیم.»

واتز د مینینگ آف وجدان

کشورهای ثروتمند اروپایی و آمریکایی قصد دارند ۲۰۰ میلیون دُز واکسن کرونا را در شرایطی که کشورهای فقیر آفریقایی در تقلا برای دستیابی به واکسن هستند، انبار کنند.
گوردون براون، نخست‌وزیر اسبق انگلیس، این اقدام را لکه ننگی بر وجدان غرب توصیف کرد و افزود: «لامصبا نمی‌گید قبلیا هنوز پاک نشدن؟ کار که از لکه گذشته، سیفونم که خرابه. یه دیقه صبر کنید ببینم چه گندی زدید.»
پس از سخنان وی در حالیکه غربی‌ها سعی می‌کردند معنی واژه «وجدان» را در دیکشنری پیدا کنند، گروهی از غرب‌زدگان ایرانی در واکنش به این سخنان انگشت اشاره خود را روی بینی گذاشتند و با حرکات دست و صورت گفتند: «هیسسسسسسس.»

ثبت ديدگاه




عنوان