زبان بدن نوشته ی روحانی+ تصویر
مرد هزار چشمه!

راه راه: با توجه به توانایی و تسلط رئیس‌جمهور مبنی بر نظرسنجی براساس چهره مردم از ایشان خواسته شد تا کتاب بومی زبان بدن را به رشته تحریر درآوردند. آنچه در ادامه میخوانید، بخشی از مکتوبات ایشان است.

 

مقدمه:

از آنجایی که ما زبان دنیا را بلد بودیم، تصمیم گرفتیم زبان بدن را نیز بیاموزیم و بیاموزانیم. تاکنون هیچ چهره شناس برجسته‌ای به این سطح از تجربیات دست نیافته و لذا نوشته‌های پیش رو حاصل چندین سال تماشای چهره مردم از پشت شیشه دودی حدفاصل پاستور تا ولنجک است که این تجربیات کمک بسیاری به مرکز آمار خواهد کرد.

یکی از مهمترین نکات در این زمینه دید زدن از راه دور است؛ به همین منظور، من به مناطق سیل زده نرفتم و از اعضای دولت مخصوصا وزیر جوان هم خواستم نروند تا مردم با دیدن ما مجبور نشوند تظاهر به خوشحالی کنند و نظرسنجی دولت مبتنی بر واقعیت باشد. البته این وسط سپاه برای خودشیرینی و ایجاد اختلال در کار نظرسنجی دولت به این مناطق رفت و مشاهدات ما از راه دور ناقص ماند. 

در ادامه این یادداشت فقط به چند مورد از این دست یافته‌ها اشاره میکنم:

زل زدن:

ابراز علاقه بسیار، این حرکت عدم توانایی فرد از چشم برداشتن را میرساند. اگر ابروان گره کرده باشد احتمالا به علت آفتاب شدید برجام است، اما اگر فرد در سایه بود و هر دو فاکتور را داشت، چشمش ضعیف است و دارد تلاش میکند شما را تشخیص دهد، بد به دل خود راه ندهید. {۱}

{۱} شماره دکتر قاضی زاده هاشمی با سابقه ۱ و نیم میلیون جراحی چشم را به حافظه بسپارید و در صورت لزوم به فرد مذکور بدهید.

نمونه:

 

بازی با چشمها:

وقتی فردی زیاد با چشم‌ هایش بازی میکند، این امر اشاره به بهت و حیرت وی دارد. او تلاش میکند که ببیند خواب است یا بیدار؟! این اتفاق به دلیل ثبات اقتصادی میفتد. شما که یادتان نمی‌آید اما یک زمانی کره نداشتیم و قیمتها لحظه ای عوض میشد اما الان با اینکه شرایط تغییر کرده است، فرد همچنان باورش نمی شود. خیالتان راحت باشد ربطی به پنهان کاری یا دروغ گویی فرد برای فرار از بحث ندارد.

نمونه:

 

فشردن لب به هم:

این عمل فقط از یک منتقد دولت سر میزند، در اصل او با فشردن لبها به هم میخواهد لجبازی کند و مانع بوسیدن لبهایش توسط وزارت اطلاعات و دولت شود! {۲}

{۲} با شماره ی ۱۱۳ تماس بگیرید و مورد را گزارش دهید، وزیر ما خیلی آورده دارد و کارش را بلد است.

 

پوشاندن دهان با دست:

این مورد هم اشاره به منتقد بودن فرد دارد. در این مورد فرد تلاش میکند که در کار نظرسنجی دولت اخلال ایجاد کند و ربطی به خجالت یا پنهان کاری فرد ندارد. دست و پای خود را گم نکنید که در اینصورت نتیجه نظرسنجی چه میشود؟ از اول هم این افراد در جامعه‌ی آماری ما نبودند.

 

دست به کمر ایستاده:

فرد با این حرکت به شما می گوید: کمر رو ببین جون بابا! یعنی در اصل میخواهد از شما (نماینده دولت) بابت این که توانسته بالاخره از زیر بار مشکلات دولت خیلی قبل کمر راست کند مراتب سپاسگزاری را به جا آورد.

اگر در حین حرکت ابروانش درهم گره خورده بود به بند زل زدن مراجعه کنید.

 

نشان دادن شست:

رجوع شود به کتاب زبان بدن نوشته‌ی عباس آخوندی!

برای خرید کتاب و خواندن ادامه‌ی مطالب میتوانید عدد ۱ را به *۷۹۸# بفرستید تا با انصراف داوطلبانه از یارانه ی این ماه، کتاب را به صورت رایگان درب پاستور دریافت کنید.

ثبت ديدگاه




عنوان