نقش علم نجوم در قیمت گذاری اتوموبیل
مقالهی نجوموبیل
۸:۲۹ ب٫ظ ۱۰-۰۴-۱۳۹۷
راه راه: چکیده:
با گسترش علم نجوم در زندگی مسئولین همه چیز با مقیاس ستارگان سنجیده میگردد؛ از حقوق نجومی گرفته تا خودروی لوکس نجومی. اما سوال اینجاست که آیا مردم عادی سهمی در ستارگان ندارند؟ نظریهی «قیمتهای نجومی برای خودروهای فرغونی» در پی آن است که ستارگان را در زندگی همه مردم سهیم کند.
واژگان کلیدی: قیمت نجومی، آپشن، مردم میخرند، پس پراید کی میره؟
پیشینه بحث:
ستارهشناس، پرفسور آلفردو ایرانخودرو با نظریهی«ماشینهای دهاتی با قیمتهای جهانی» تنها راهِ جهانی کردن خودروها را این میداند که از همه جا گرانتر شود هرچند کیفیتش داغانتر از گذشته شود. در ادامه، دکتر سایاپانا سایانورا از منجمین چاینا، با خلق نظریهی «وجود تدریجی» میگوید که خودرو بهیکباره خریداری نمیشود بلکه باید آپشن به آپشن اضافه کرد تا در آخر یک ماشینِ انشالله کامل داشته باشید. بدینترتیب به قیمت خودرو اضافه میشود بیآنکه قیمتش بالا برود.
بیان نظریه:
طبق این دو نظریه برای قیمتگذاری باید تعداد ستارگان را با طولِ زَوار نداشته دربِ ماشین پراید و بقیه آپشنها جمع و ضربدر زاویه حرکت ستاره قطبی کنید. در مرحله بعد اوج سرعت این ماشین را را از اوج سرعت پورشه کم کنید و حاصل آن را با اوج سرعت ماشین که کم کرده بودید جمع بزنید. حاصل این عدد را روی یک کاغذ نوشته، آن را به شانزده قسمت برابر تقسیم کرده و در سطل آشغال بیاندازید. یک کاغذ دیگر بردارید و هر قیمتی که دوست دارید روی آن بنویسید و مطمئن باشید که مردم میخرند، چون مجبورند بخرند.
خیلی ام خوب:))))))))