فحش را روی زمین بگذارید، از آن فاصله بگیرید و بقیه‌ داستان را تماشا کنید
نفری چند میلیارد پاداش برای ساخت ناوشکن دیلمان گرفته‌اید؟

ناوشکن «دیلمان» به دست نخبگان جوان ایرانی ساخته شد.

به گزارش یک خبرگزاری که نخواست نامش فاش شود، چند روز پیش خبرگزاری صدا و سیما با نخبگان سازنده ناوشکن دیلمان به گفت‌وگو پرداخت و خبرنگار آن در حالی که منتظر بود کلمه‌ «هیچ» را از زبان سازندگان دیلمان بشنود، پرسید: «نفری چند میلیارد پاداش برای ساخت دیلمان گرفته‌اید؟» و یکی از آنان در پاسخ گفت: «ما آموزش دیدیم که شناور را به چشم فرزندمان ببینیم. همان حقوق کارمندی ماهانه بدون هیچ پاداشی…» و در ادامه مطالبی در خصوص وطن‌پرستی و برای پول کار نکردن گفتند که خیلی هم درست و ستودنی بود.

از نظر تحلیل‌گران، این پاداش ندادن به نخبگان معتقد و متعهد ملی و تأکید رسانه‌ای بر آن، تنها می‌تواند به سه دلیل منطقی باشد که اعم از دلیل شماره ۱، دلیل شماره ۲ و در نهایت دلیل شماره ۳ است.

این دلایل اثبات می‌کند، نخبگانی که به نظام اسلامی اعتقاد قلبی دارند، نیازی به پاداش و این قبیل مسائل ندارند. فلذا منابع ملی می‌بایست خرج نیروهایی شود که علاقه‌ آنچنانی به نظام و انقلاب ندارند و به واسطه پاداش‌های مادی، ترغیب شوند تا به جمهوری اسلامی علاقه‌مند شوند.

در همین رابطه، خبرنگار سرویس سیاسی این خبرگزاری سراغ یکی از نماینده‌های یکی از نمایندگان شورای شهر تهران رفت و او در این خصوص گفت: «ببینید! ما فقط می‌توانیم ۲ نفر کارمند دفتری معرفی کنیم که حقوقش را پرداخت کنند. این‌ها مزایای قانونی و خیلی حداقلی نمایندگان شورای شهر است و پاداش به حساب نمی‌آید. ما هم به نوعی نخبگان این مملکت هستیم و اسامی کوچه‌ها مانند فرزندان ما هستند. این که مطرح شود ما خودمان کار نمی‌کنیم و برای انجام کار خودمان، دو نفر دیگر را استخدام می‌کنیم کذب محض است. تازه این که دو نفر است، بروید یقه‌ نمایندگان مجلس را بگیرید که حق استخدام ۵ نفر را دارند.»

وی در پاسخ به خبرنگار که می‌گفت: «بابا من اصلاً چیزی در زمینه مزایای شما نگفتم. فقط نظر شما رو در این زمینه جویا شدم»، پاسخ داد: «نه‌خیر شما منظورتان همین بود. اصلاً حقمان است. می‌گیریم. نوش جان همه‌مان. به شما ربطی ندارد.»

این خبرنگار سپس در نبودِ مسئول ذی‌ربط عدم پرداخت پاداش به این نخبگان، سراغ مسئول بی‌ربط رفت و وی گفت: «ما همه جا مسئول پرداخت داریم؛ اما مسئول عدم پرداخت که نداریم. شما دنبال چی هستید؟ ما نخبگان کشورمان را دوست داریم و به آن‌ها اهمیت می‌دهیم. این حرف‌هایی که می‌زنید اشتباه است.»

خبرنگار افزود: «آقای مسئول بی‌ربط! من هنوز هیچی نگفتم که بخواد اشتباه باشه. من می‌خواستم بگم…»

به گزارشات واصله مسئول بی‌ربط فریاد کشید: «…نه تو منظورت همینه که ما از عمد به اینا پاداش ندادیم که بذارن از مملکت برن. اصلاً تو از کجا می‌دونی ما پاداش ندادیم. شاید دادیم؛ اما صلاح ندونستیم افشا کنیم و اجر بچه‌های کشتی‌ساز رو ضایع کنیم. برید یقه‌ صداوسیما رو بگیرید که اون گزارش رو پخش کرده.»

گفتنی است به گزارش شاهدان عینی، آقای ایوبی خبرنگار مذکور که نخواست نامش فاش شود، در نهایت سراغ مسئول ذی‌ربط تولید و پخش آن گزارش در صداوسیما رفت و از او پرسید: «آیا بهتر نبود این سوال جنجالی در رابطه با پاداش نگرفتن نخبگان، رسانه‌ای نشود؟»

مسئول ذی‌ربط گفت: «چی؟ نفوذ؟ خجالت بکش آقا! همه‌ نیروهای ما مؤمن و انقلابی هستن. کی گفته پخش اون گزارش باعث مأیوس شدن سایر نخبگان در آینده میشه؟ اگر سواد ندارید از خودتون تحلیل ارائه ندید. شما اصلاً نخبه‌های مملکتمون رو نشناختید. اینا با ده برابر بیشتر از این بلاها… ببخشید یعنی با اتفاقات بدتر از این هم مملکت رو ترک نکردن و اصلاً من دیگه هیچ حرفی ندارم.»

بر همین اساس، خبرنگار مثل سیامک انصاری در فیلم‌های مهران مدیری به دوربین نگاه کرد و چیزی نیفزود.

۵ Comments

  1. محبوب ۱۴۰۲-۰۹-۲۵ در ۷:۱۳ ب٫ظ- پاسخ دادن

    احسنت عالی بود

  2. علی اکبر ۱۴۰۲-۰۹-۲۵ در ۰:۰۶ ق٫ظ- پاسخ دادن

    چی؟ نفوذ؟ خجالت بکش اقا😂😂😂🤦🏻‍♂️

  3. زهرا ۱۴۰۲-۰۹-۲۵ در ۰:۰۴ ق٫ظ- پاسخ دادن

    اون تیکه دلیل شماره ۱تا ۳ رو خیلی پسندیدم😂😂😂😂😂😂😂

  4. Zp ۱۴۰۲-۰۹-۲۵ در ۰:۰۳ ق٫ظ- پاسخ دادن

    دلم برا خبرنگار بدبخت سوخت که😂😂😂

  5. محمدعلی ۱۴۰۲-۰۹-۲۳ در ۳:۲۳ ب٫ظ- پاسخ دادن

    عالی آقا عالی
    تا به حال طنزی به این اندازه مخرب مسئولین ندیده بودم

ثبت ديدگاه




عنوان