مشق دموکراسی در مکاتب انقلاب کبیر
نو گلان باغ الیزه

راه راه: اخیرا عکسی از دانش‌آموزان فرانسه در جریان تظاهرات اعتراضی منتشر شد، که پلیس فرانسه دست دانش‌آموزان را از پشت گردن بسته و آنها را به زانو نشانده بود. اما متاسفانه عده‌ای سوء برداشت نموده و شروع به تبلیغات منفی علیه این کشور آزاد و مهد دموکراسی کردند. اینکه بستن دست از پشت سر، چه فوایدی برای کتف دانش‌آموزان دارد و خود نوعی ورزش است بماند. چون ما در پی آن نیستیم که فواید آن را ثابت نماییم. فقط من‌باب تنویر افکار عمومی مخصوصا معاندان عرض کنیم که اگر تیم ملی هندبال فرانسه قوی است و حرفی برای گفتن دارد، همه این افتخارات را مدیون آموزش از پایه و در همان دوران دانش‌آموزی است.

مکاتب علمی و متعالی مختلفی که سبب بالندگی این نو گلان باغ الیزه شده است را به اختصار بیان می‌کنیم. باشد که کشورهای دیکتاتور و عاری از دموکراسی، مشق علم کنند و بکار گیرند.

۱_ مکتب: «صفا با قفا» Safa با Gafa

این مکتب بعد از انقلاب کبیر فرانسه توسط شوالیه اعظم با شعار زیر پایه گذاری شد:

«به خُردی بخورد از بزرگان قفا

خدا دادش اندر بزرگی صفا»

علاوه بر تعلیم(علم آموزی) دانش‌آموزان، تربیت(انسان بار آوردن) آنها نیز مرهون همین کتک است. فرماندهی پلیس فرانسه

۲_ مکتب: «چوب تر بر خر» Choob Tar Bar Khar

این مکتب علمی آموزشی که بعد از انقلاب کبیر فرانسه توسط ناپلئون بناپارت با شعار «تا نخوری چوب تر نمی‌بری بار خر» پایه‌گذاری شد. هنوز هم که هنوز است کارایی دارد و نوگلان باغ الیزه را مورد آموزش عمومی در ملأ عام قرار می‌دهد. شاهدان عینی در تظاهرات اخیر دانش‌آموزان فرانسه گواه‌اند که همه دانش‌آموزان یک صدا می‌گفتند که خر فحش نیست و دستشان را بر سر می‌گذاشتند و زانو می‌زدند و با حالت التماس به پلیس فرانسه می‌گفتند که بیایید ما را شلاق بزنید تا تربیت شویم. ما خیلی بی‌تربیتم. شب‌ها مسواک نزده می‌خوابیم. تازه مامانمان هم در کانادا ما را نزاییده.

۳_ مکتب: زمزمه محبت Zamzame Mohabat

این مکتب پویا و انسانی که توسط لویی شانزدهم در انقلاب کبیر فرانسه بنا نهاده شد. معتقد است که «حرف معلم ار بود زمزمه محبتی/ جمعه به مکتب آورد طفل گریز پای را» از آنجا که دانش‌آموزان زمزمه محبت معلمان را شنیدند و دست به تظاهرات سراسری زدند، دولت فرانسه جهت محافظت از این طفل‌های گریز پا، ۶۰ هزار نفر پلیس را در خیابان‌ها مستقر کرد تا مبادا روح دموکراسی از ترس له شدن بگریزد.

حاصل آنکه مانند نظام آموزشی فرانسه، تکلیف دموکراسی به دانش‌آموزان بدهید.

ثبت ديدگاه




عنوان