دستورالعمل دریافت مالیات
هرچه مالش بیش برفش بیشتر

دستورالعمل دریافت مالیات (نسخه نهایی/ویرایش اول/مختص عموم)

  1. در ابتدا می‌بایست اطلاعات درآمدی و سرمایه‌ای تک تک افراد به صورت دقیق و بدون خدشه احصی گردیده و در سامانه‌های زونکنی ادارات هر استان دسته‌بندی گردد.
  2. شیوه دسته‌بندی به صورت صعودی بوده از زیاد به کم انجام می‌گردد. بدین‌معنا که در زونکن‌های آخر سالن بایگانی اطلاعات اشخاص دارای درآمد و سرمایه زیاد قرار گرفته و بدین ترتیب تا ابتدای سالن که اشخاص با درآمد کم قرار می‌گیرند.
  3. سپس برای این‌که اتلاف نیرو صورت نگیرد از ابتدای سالن اقدام به دریافت مالیات صورت می‌گیرد. بدیهی‌است کارگران روزمزد، کارمندان، معلمان، کسبه بازار و دیگر حقوق‌بگیران در ابتدای صف رسیدگی بوده و به صورت روتین مالیات از حقوق آن‌ها برداشت می‌گردد. تجربه ثابت کرده حجم این پرونده‌ها بسیار اندک است.
  4. پس از مرحله قبل با توجه به ضرورت عدم اتلاف نیرو نیاز است تا بررسی مالیات ثروتمندان به خاطر حجم بالای پرونده آنان، با تاخیر انجام شده و سر صبر و فرصت به نتیجه برسد.
  5. در صورتی که فرصت و موعد رسیدگی به مالیات ثروتمندان به پایان رسید، نیاز است تا فرصت مجدد جهت خوداظهاری ارائه شود تا نیروهای سازمان بیش از پیش تحلیل نروند.
  6. در صورت استنکاف ثروتمندان از پرداخت مالیات، به صرفه آن است که مهلت آن‌ها تمدید شده و نیروهای سازمان برای فشار به آن‌ها هدر نرود. این کار ممکن است تا دوره مالیات بعدی به طول انجامد که باتوجه به اصول مدیریتی هیچ اشکالی ندارد.

ثبت ديدگاه




عنوان