اقدام دندان شکن
هماهنگ بزنیم به تحریم

مقابله با نغز برجام

راه راه: پس از این که دولت آمریکا با پاره کردن برجام، اقدام به وضع تحریم های جدید کرد، دولت ایران نیز ضمن اقدام دندان ‏شکن با آمریکا، طرف(های) دیگر غربی را تهدید به اقدام دندان شکن و پشیمان کننده کرد. قبلش هم دولت ایران با اقتدار گفته بود اگر برجام را پاره کنید خیلی بدید. در ادامه راهکارهایی برای واکنش شدید تیم ایرانی- البته با توجه به سابقه و توانایی های تیم فعلی- ارائه گردیده است:

فاز اول واکنش راهبردگرا (یا تاکتیکی)
۱) راهبرد کم‎ محلی نمودن (Kam_mahlization Strategy): در این راهبرد، دولت ایران خودش را به آن راه می‎زند که انگار نه انگار برجام نابود شده است. در این راهبرد ایران مثل سابق به تعهدات برجامی خود (مانند برچیدن زیر ساخت های هسته ‎ای، بتن ‎ریزی راکتورهای آب سنگین، اخراج دانشمندان و …) و البته با سرعت بیشتر ادامه می دهد تا وانمود کند که این اقدام اروپایی‏ها پشیزی ارزش نداشته و اصلا اتفاقی مهمی رخ نداده است.

فاز دوم عمل گرا (یا Pragmatic)
۲)تحریم هماهنگ (Hamahang Tahrim):همزمان با تحریم اشخاص و نهادهای مختلف از سوی اروپایی ‏ها ، ایران هم این اشخاص را از طریق ابزاری چون FATF و… تحریم نماید. بنابراین مهمترین ابزار آنها یعنی سلاح تحریم، در دست ماها می‏ افتد.

۳) راهبرد سوم دیپلماسی عزت (Ezzat Diplomacy)
در صورتی که دو راهبرد قبلی پاسخ ندهد، باید از تاکتیک دیپلماسی« پیروزی با واسطه ها (Chapman Win With) » استفاده کنیم. این راهبرد به این صورت است که برای این که شریط خود را به طرف مقابل تحمیل کنیم، چیزی را که چشم طرف مقابل را بگیرد می بریم و به او می‎ دهیم. بعد از مدتی ممکن است طرف مقابل دلش به رحم آمده و تحمیل شدن در مقابل شرایط ما را بپذیرد. البته اگر راه نیامد باید در سیاست های خود بازنگری کرده و این بار هدیه ای بهتر تقدیم کنیم.

 

http://rahrahtanz.ir/12197/%D8%B1%D8%A7%D9%87-%D8%B1%D8%A7%D9%87-%DB%B3%DB%B9/

يك ديدگاه

  1. محسن حسنی ۱۳۹۷-۰۴-۱۶ در ۴:۵۶ ب٫ظ- پاسخ دادن

    خوب بود و به جا
    بعضی نکاتش واقعا شیرین بود مثل معاد انگلیسی کلمات یا اقدامات ایرانی ها

ثبت ديدگاه




عنوان