مشاوره ازدواج: این قسمت سن ازدواج/
همه چیز اول صبحش خوب است!

 

با عرض سلام خدمت تمامی جوانان دم بخت، توی بخت و خانواده‌های عزیز پسابخت.

یکی از مهم‌ترین گام‌ها برای یک ازدواج موفق تشخیص به موقع زمان و سن ازدواج است. تشخیص زمان به موقع برای انجام هر کاری، سهم قابل توجهی در شکست یا عدم شکست آن کار را دارد. به عنوان مثال همین کودتای نافرجام ترکیه – که برای مدتی کوتاه نقل محافل درون تاکسی و گروه‌های تلگرامی بود- مهم‌ترین عامل شکست، زمان کودتا عنوان شد. کارشناسان بیکار امور منطقه همه هم عقیده‌اند که کدام آدم عاقلی نصف شبی، آخر وقت،  کودتا می‌کند؟. کودتاچیان در صورتی که مایل بودند به هدف خود برسند باید صبح اول وقت کار را شروع می‌کردند. همان کاری که اردوغان کرد. قشنگ صبح، سر فرصت، با نشاط، کودتا را جمع کرد. شما به دیگر وقایع مهم جهان نگاه کنید می‌بینید که همه صبح، اول وقت اتفاق افتاده است. پایان جنگ جهانی دوم، پیروزی جنگجویان تبت بر معبد شائولین، آغاز امپراتوری گوگوریو و… . خود ما هم از کودکی همین قانون را آموخته‌ایم و به طور عملی به کار بسته‌ایم. مثلاً در مورد پیچاندن کلاس‌ها در نزدیکی تعطیلات عید. اگر نیم ساعت آخر زنگ آخر از مدرسه جیم می‌شدید به شما لذت بیشتری می‌داد یا همان اول صبح که کل مدرسه را می‌پیچاندید؟ پاسخ مشخص است. ازدواج هم از همین قانون پیروی می‌کند. فقط این نکته را به خاطر داشته باشید که ۸ صبح خواستگاری نروید!
برای این که بتوانیم به سؤالات شما عزیزان هم پاسخ بدهیم سخن را کوتاه کرده و مابقی نکات را به جلسات آینده موکول می‌کنیم.
پاسخ به سؤاات         :
–   سلام. اسم من کیوانه. به تازگی عاشق دخترخاله‌ام پریا شده‌ام. اما خانواده با این وصلت مخالفن. علت مخالفتشون، سن بالاتر دخترخالم و مطلقه بودنشه. تازه دو تا بچه هم داره. شما می گید من چیکار کنم؟ با تشکر از برنامه خوبتون.

پاسخ: سلام کیوان جان عزیز. پاسخ شما آینه که عزیزم خودتی! من که میدونم آگه جواب دلخواهتو نشنوی؛ محلش نمیذاری. من که میدونم آخرش کار خودتو می‌کنی. پس برا چی بیخودی وقت ما رو می‌گیری؟ طبق قانون سریال‌های ایرانی، شما هم هرچی علیرضا میگه رو گوش کن.

–   سلام. بنده از ترکیه مزاحمتون میشم. بنده عاشق دختری بودم و قرار بود با هم ازدواج کنیم. اما تو حوادث اخیر دستگیر شد. تو رو خدا یه راهی جلو پام بذارید! با تشکر از برنامه خوبتون.

پاسخ: سلام به شما دوست عزیز. برای مشکل شما دو راه به نظر ما رسید که هر کدوم در توانتون بود انجام بدید.

راه اول این که کودتا کنید. مطمئن باشید هیچ موقعی بهتر از الان واسه کودتا نیست. اصل غافلگیری همیشه جواب داده

اما راه دوم باتوجه به این که به احتمال زیاد شما عرضه کودتا را ندارید، به خواستگاری دختر اردوغان بروید. پیله شوید. احتمالاً با این کار اردوغان شما را به زندان خواهد انداخت و شما می‌توانید به وصال محبوبتان برسید.

ثبت ديدگاه




عنوان