گزارشی به روایت BBC
همه چی آرومه!

راه راه:

+ همونطور که بهتون قول داده بودیم امروز قراره با یکی از کارشناسان برنامه درباره کیفیت زندگی در اروپا گفتگویی داشته باشیم، برای همین امر در خدمت آقای غریب دوست تحلیلگر و کارشناس مناطق مختلف اروپا هستیم، آقای غریب دوست سلامی اگر هست بفرمایید.
– درود بر تمامی بینندگان.
+ اجازه بدید که من سوالم رو اینجوری شروع کنم که شما کیفیت زندگی در اروپا رو چطور می‌بینید؟
– به به چه سوال خوبی رو پرسیدی برای شروع و من در جواب به این سوال باید بگم که اروپا خیلی خوبه و کیفیت زندگی بالایی رو داره و این می‌تونه بهترین پاسخ من باشه.
+ بنظر شما کیفیت زندگی شامل چه چیزهایی میشه؟ یعنی ما چه چیزهایی داشته باشیم میگن کیفیت زندگی عالی؟
– ببینید کیفیت زندگی برای هر آدمی متفاوته بعنوان مثال اکسیژن، کشور اروپا یکی از بهترین اکسیژن های معلق در هوا رو داره که این می‌تونه به کیفیت زندگی کمک کنه یا مثلاً آب، که می‌دونید کشور فرانسه آب آشامیدنی به ایران داره صادر می‌کنه و این مورد می‌تونه به نفع زندگی مردم ایران باشه چون کیفیت زندگی اونها هم ناخواسته بالا می‌ره، اینها فقط دو مثال بود که بهشون اشاره کردم و خیلی چیزهای دیگه که هر شخصی برای خودش توی اولویت قرار داده.
+ پس با این صحبت‌ها بهتره ببینیم که مردم برای کیفیت زندگی در اروپا چه سوال‌هایی دارن و چه چیزهایی برای اونها اولویت داره، شما موافقید؟
– بله حتما.
+ اولین سوال رو آقا مجتبی از کشور کنیا پرسیدن و گفتن که حدود ۴ سال پیش به کشور کنیا مهاجرت کردن و قبل از اون ساکن ایران بودن، آقا مجتبی گفتن که در حال حاضر از زندگی در اروپا راضی اند، اما چرا اروپایی ها سیاه پوست هستن؟
– خب خداروشکر ایشون هم حرف‌های بنده رو تایید کردن، ببینید اروپا به همه نژادها احترام می‌ذاره اما بعضی سیاه پوست ها هم هستند که می‌خوان این آرامش رو به هم بزنن مثلا یکیشون جرج فلوید که گردنشو گذاشت زیر زانو پلیس تا به همه بگه پلیس یک شخصیت خشنی داره در حالی که اصلا اینطور نیست، من به آقا مجتبی توصیه می‌کنم که درسته اونا سفید نیستن ولی تو سفید باش، تو روحت رو زیبا کن.
+ ندا از آلمان پرسیدن که چرا در آلمان سیل اومده و کسی امداد رسانی نکرده؟
– سیل رخ داده شده در آلمان که سیل محسوب نمیشه و این جزو علاقه آلمانی هاست، دولت آلمان از اونجایی که خوب می‌دونه مردم کشورش علاقه بسیاری به آب و آب بازی کردن دارن به همین خاطر جلو سدها رو باز کرد تا مردمش بتونن از این فضا برای آب بازی کردن استفاده کنن و این عمل کاملا مدیریت شده و برنامه ریزی شده بود، و این رو هم بدونین که مسئولین آلمانی مثل مسئولین ایرانی نیستن که اجازه آب بازی کردن نخبگان رو ندن بلکه دولت آلمان زمینه آب بازی کردن به همه اقشار جامعه رو فراهم کرده و من از اینجا از تمامی مسئولین آلمانی تشکر می‌کنم که این خوشی رو به مردمش هدیه کرد.
+ حمید از کانادا پرسیده از وقتی که گورهای دسته جمعی در محل سکونت ما پیدا شده همسرم شب‌ها کابوس میبینه.
– برای گورهای دسته جمعی باید بدونید که طبق تحقیقات ما اون افراد خودشون خواستن که پیش هم دفن بشن و با رضایت کامل خودشون این اتفاق افتاده، همه ما باید از دولت کانادا بابت این نوع آزادی که حتی نوع مردن رو خودمون تعیین می‌کنیم تشکر کنیم، لازم نیست شما ذهنتون رو درگیر این مسائل کنید، درسته گورهای دسته جمعی داریم اما در عوض ما آزادی مثال زدنی هم داریم که به نظر من هیچ چیز مهم تر از آزادی نیست، به دوستمون آقا حمید هم میگم اگر فکرتو نتونستی اصلاح کنی به نظرم خونتون رو عوض کن و برو ببین که همه چی آرومه.
+ خب تشکر میکنم از آقای غریب دوست که وقتشون رو در اختیار ما قرار دادن و به سوالات ما درباره کیفیت زندگی در اروپا پاسخ دادن، وقت ما به پایان رسید با آقای غریب دوست و شما بینندگان خداحافظی میکنیم.

 

ثبت ديدگاه




عنوان