توئيزر 87
پاره شدن تحریم ها از شش طرف!

راه راه: شکم پاره
از ۶ راه دیگر نفت می‏ فروشیم. یک مقام وابسته به دولت با اعلام این مطلب از قول رئیسِ دولت، از تشکیل «معاونت دورزدن تحریم ‏ها و غیره» در همه وزارتخانه ‏ها خبرداد و افزود: برای اینکه آمریکا فکر نکند الکی می ‏گوییم، همه این ۶ راه را با جزئیات و مشخصات کامل، به آنها و بقیه اعلام کرده ‏ایم. این مقام وابسته، با اشاره به تأیید و تکذیب مکرر افزایش قیمت بنزین از سوی دولت، این اقدام را گامی در راستای حذف پیاز از اِشکنه دانست و از تلاش ‏های رسانه ‏های حامی دولت برای مالیدن ماست، قدردانی کرد. وی ابراز امیدواری کرد، به زودی و با افزایش بیشتر قیمت گوجه ‏فرنگی، سیب ‏زمینی و تخم ‏مرغ، شاهد حذف آنها از اِشکنه خواهیم بود.
گفتنی است، در پی انتشار خبر گرانی بنزین توسط یکی از بستگان وزیرنفت و هجوم خودروهای لاکچری به پمپ بنزین ‏ها، قیمت پیکان جوانان گوجه‌‏ای ( تیپ چراغ‌‏دولوکس و سپر فلزی) رَوندِ افزایشی به خود گرفته و صفحه مجازی یک هلندی که شکم بچه خودش را پاره کرده بود، توسط اینستاگرام به عنوان صفحه برتر سال انتخاب شد.

یک درصد
یک درصد آنها خیلی می شود. یک تحلیلگر مسائل با بیان این مطلب گفت: وقتی آقای ظریف می گوید «اروپا کمتر از یک درصد به تعهدات خود عمل کرده است» منظورش یک درصد زیاد است، نه آن یک درصد معمولی یا یک درصد کم. همین تحلیلگر مسائل، درباره همین تحلیلی که ارائه کرده است توضیح داد. وی که در گفتگو با ما صحبت می کرد افزود: مثلاً خودِ شما (منظورش ما بودیم) نگاه کنید اگر در زمان بسته شدن قرارداد ترکمانچای، هزارتومان پول داشتید، آنوقت خیلی پول داشتید و حتی می توانستید یکی از استان‌های ایران را بخرید، بیاندازید پشت قباله «بنده منزل». اما الان با هزارتومان، فحش هم کف دست شما نمی اندازند. سخن معاون وزیرخارجه و رییس کمیته پیگیری اجرای برجام هم همینطور است، یعنی وقتی می گوید اروپا کمتر از یک درصد به تعهدات خود عمل کرده است، باید توجه داشت که یک درصد آنجا خیلی است و نباید آن را با یک درصد اینجا مقایسه کرد. وی افزود:«نخند، جدی میگم!».

تاجایی که!
استفان کوهن نماینده مجلس «سنا»ی آمریکا، یک مرغ را به سمت وزیر دادگستری آمریکا منصوب کرد. در پی این اقدام، جمعی از سلبریتی های ایران و شاخ های اینستاگرام و سایر شبکه های مجازی، با انتشار نامه گشاده ای، مراتب شادی خود را از ارتقای جایگاه حیوانات در اروپا و آمریکا ابراز کردند. در این نامه آمده است:«ببینید چه طور وقتی در کشور ما مرغ را سر می برند و می خورند، در آن کشورها، مرغ را به سمت های بزرگ منصوب می کنند و قدر حیواناتشان را می دانند تا جایی که حتی».
انگشت زنندگان این نامه، با اشاره به خودشان و اذعان این مطلب که سگ یا مارمولک یا خرچنگی چیزی هستند، از مردم و مسئولین ایرانی درخواست کردند که همگی یا سگ باشند یا هر حیوان دیگری که دوست دارند و نگذارند حرکت «های کلاس» و «های رزولیشن» حیوان شدن در جامعه روشنفکران هنرمند جهانی، متوقف یا سرازیر شود.
گفتنی است، چند تا از همین سلبریتی ها، دلیل اصلی زاییدن خود در کشورهای اروپایی و آمریکایی را، وجود همین مسیر رشد تا بالاترین سطوح سیاسی و اجتماعی دانسته و به شدت خواستارشدند.

ثبت ديدگاه




عنوان