گزارشي از نمايشگاه دستاوردهاي چهل سالگي انقلاب اسلامي ايران
پرتاب زبان بسته‏ ها به فضا

موشک

راه راه: وقتی برگه ی ماموریت خود را مبنی بر مراجعه به نمایشگاه دستاوردهای چهل ساله انقلاب در ایران دیدم ابتدا تعجب کردم! چون حوزه فعالیت من ادبیات و فرهنگ کهن ایران باستان است و از علم و فناوری سررشته ای ندارم. ابتدا فکر کردم بر اثر تشابه اسمی اشتباهی رخ داده است. اما اطاعت امر را بر خویشتن خویش واجب دانسته به نمایشگاه سر زدم و تازه متوجه شدم که چرا باید کسی با تخصص من از این نمایشگاه دیدن می کرد تا بتواند اغراض نهفته در پس این صحنه آرایی های خطرناک را برای جهانیان افشاکند. لذا در ادامه، گزارش چیزهای عمدتاً بدرد نخور حتی گاه منافی اصول عقل و منطق که در این نمایشگاه بود را خدمتتان ارسال می ‏نمایم:

۱) سلول‏های بنیادین
دانشمندان ایرانی کلی وقت ارزشمند خود را هدر داده‌‏اند تا سلول بنیادین تولید کنند. آن هم در حالی که شاعران از دیرباز می‏گفتند بنیاد بر باد است! قدیمی‌‏ها وقتی یک چیزی می گفتند پشتش هزار هزار حکمت بود آقا! تازه افتخار هم می‏کنند که رتبه دوم جهان در این عرصه بیهوده و بی‌‏فایده هستند، یاللعجب!

۲) نانوتکنولوژی
از آن جایی که این‏ها معمولا با هر چیز نو و جدیدی مشکل دارند و حتی دیده‏‌شده ترانه‌‏سرایان آبدوغی پاپ را به دلیل عدم استفاده از اوزان عروضی و بی‌‏معنی بودن، مسخره می‏کنند و به اشعار پر مغزشان می‏خندند، آمده اند یک تکنولوژی درست کرده اند به نام غیر نو یا نانو که هر چیز تازه و نویی را به حالت کهنه آن تبدیل می‏کنند و با این کارها روز به روز از جهان مدرن عقب می افتند و خودشان هم حواسشان نیست. ظاهراً چندکشور دیگر هم از اینها یادگرفته و آنها هم خودشان هم حواسشان نیست.

۴) زیست فناوری
شنیده‏‌اید که می گویند حافظ در قرن هشتم هجری می‏زیست؟ این ها آمده‏‌اند برای همین «می‌زیست» فناوری درست کرده‏‌اند که به دقت تشخیص بدهد چه کسی در چه قرنی می‏زیسته! واقعاً دارند پول ملت را هدر می‏دهند، لبنان و سوریه کم بود، زیست‌‏فناوری هم اضافه شد! می‏دانید با این هزینه‌‏ها می شود چند نفر را به آنتالیا و پاتایا برد تا عشق و حال کنند؟

۴) چرخه کامل سوخت هسته‌‏ای
چرخه کامل سوخت واقعاً چیز بسیار مهمی است که می تواند انسان را به سعادت و سرمنزل مقصود برساند. اما مشکل اینجاست که در این نمایشگاه می‏گویند اولین بار در دوره چهل ساله انقلاب اسلامی به چرخه کامل سوخت رسیده‌‏اند. در حالی که مولوی در قرن ششم گفته:
بیت: حاصل عمرم سه سخن بیش نیست/ خام بدم پخته شدم سوختم
و در همان قرن ششم، به چرخه کامل سوخت دست یافته بوده است. حال آن که این ها برداشته‏‌اند با وارد کردن کلمه «هسته» سامانه «نورمگ» را دور زده‏‌اند و این چرخه را به نام خود ثبت کرده‌‏اند.

۵) ساخت و پرتاب ماهواره
در فرهنگ اصیل ایرانی همواره رسم داشتند معشوق را از جنبه زیبایی و سپیدرویی و اینها به ماه تشبیه کنند. اما متاسفانه در کمال تعجب می‏بینیم که این‏ها چه اندازه با این موضوع مشکل دارند و این بسته زبان‏‌های ماه رو را پرتاب می‏کنند و کسی از سرنوشتشان اطلاع دقیقی ندارد که لازم است سازمان‌های حقوق بشری و انجمن‏‌های حمایت از حقوق زن و بنیادهای فروش دموکراسی، به این مساله ورود کرده، شدیدترین تحریم‏‌های ممکن را علیه این عمل منافی انسانیت از خود نشان دهند!

۶) تولید انبوه موشک‏‌های دوربرد و نقطه‏‌زن
موشک‌‏ها در فرهنگ فولکلور مردم ایران نماد موجوداتی بودند که نمی‏‌توانستند به مدرسه بروند و از این بابت غصه می‏خوردند. حالا این ها می‏خواهند با تولید این موجودات در ابعاد بسیار بزرگ و وسیع، فرهنگ گریز از مدرسه را بین جوانان دانشجو و دانش جوی ایران گسترش دهند. قبلاً هم با رد سند ۲۰۳۰ نشان دادند که تا چه اندازه با سوادآموزی مشکل دارند و می‏خواهند بچه‌‏های مردم را بی سواد نگه دارند. این نکته را باید یونسکو هر چه سریعتر در نقشه‏‌های خودش قراربدهد.

۷) طراحی و ساخت پهبادهای فوق سبک
همانطور که می‏دانید «په» در زبان طبری میانه، به معنی پود است و چقدر زیبا شاعر سال‏ها پیش گفت «بافته بس شعله زر تار و پودش باد» آری! این کهن‏‌ایران عزیز ماست که حالا تار و پودش را با باد دوخته‏‌اند و بنیادش را بر باد گذاشته‌‏اند و به این موضوع افتخار هم می‏کنند و برایش نمایشگاه هم می‏زنند و غرفه مستقل هم دارد! باور کنید گرچه شکلات‌های روی میز غرفه خوشمزه بودند اما از این دست دستاوردهای پوچ و قلب آریایی آتش زن، در این نمایشگاه بسیار بود اما گریه بر میراث نامداران دیرین بیش از این امان نداد که به شرح آنچه بر سرزمینم گذشته قلم زنم. لطفاً حق ماموریت بنده را هر چه سریعتر به همان حساب همیشگی واریز فرمایید.

ثبت ديدگاه




عنوان