خبرکش
پشت سر مسافر، گریه شگون داره…

کار ضروری
تهرانی‌ها رفتند. علی‌رغم اعمال محدودیت برای سفر از تهران به سایر استان‌ها، برخی از تهرانی‌ها به شمال رفتند. اکثر قریب به اتفاق این برخی از تهرانی‌ها که مقدار معتنابهی جوجه و ذغال مرغوب در صندوق‌عقب ماشین‌هایشان جاساز کرده بودند در پاسخ به سؤال خبرنگار ما مبنی بر این که واقعاً چرا؟ گفتند: خداییش کار ضروری پیش اومد برامون. کارشناسان هنوز درباره‌ی این که رسیدگی به کدام کار ضروری جوجه و ذغال مرغوب می‌طلبد، اظهارنظری نکرده‌اند.
به‌گفته‌ی سرپرست پلیس راه مازندران ۲۷۷۰ دستگاه خودرو فقط در ۲۴ ساعت گذشته در جاده‌های شمال اعمال قانون یا به مبدأ بازگشت داده شدند. گفتنی است این عدد، رقم شایانی است و ما هنوز اوایل پیک پنجم کرونا هستیم که درنتیجه خدا به‌خیر کند.

رنگین‌تر
مقامات عالی‌رتبه نرفتند. علی‌رغم مطالبه‌ی جدی بزرگان و مردم خوزستان مبنی بر این‌که رئیس‌جمهور یا معاون‌اول وی شخصاً به خوزستان سفر کنند تا از نزدیک درد مردم را ببینند، رئیس‌جمهور و معاون‌اول وی ضمن بغض کردن برای وضعیت خوزستان، به این سفر نرفتند.
یکی از نزدیکان دولت، علت این‌که رئیس‌جمهور یا معاون‌اول وی به خوزستان نمی‌روند را گرمای بی‌سابقه‌ی هوا در خوزستان و نیز کشندگی بدسابقه‌ی ویروس کرونا عنوان و تأکید کرد که رئیس‌جمهور و معاون‌اول وی به این چیزها حساسیت دارند. وی همچنین افزود: استخر درست و حسابیم نداره اونجا.
این نزدیک دولتی در پاسخ به سؤال خبرنگار ما مبنی بر این‌که مگر خون رئیس‌جمهور و معاون‌اول وی از بقیه‌ی مردم رنگین‌تر است، گفت: قطعاً. خبرنگار ما دیگر چیزی نپرسید.
گفتنی است عده‌ای از کارشناسان معتقدند، دولت روحانی در این روزهای آخر، کارها را رها کرده است. در مقابل عده‌ی دیگری از کارشناسان معتقدند، اصلاً مگر دولت روحانی از روزهای اول کارها را گرفته بوده که الآن بخواهد رها کند؟

موکول
داوطلبان تقاضا کردند. بسیاری از داوطلبان آزمون استخدامی آموزش و پرورش با توجّه به شرایط بد کرونا در کشور، تقضا دارند این آزمون لغو و به روزهای آینده موکول شود. پیش از این نیز داوطلبان آزمون نظام‌مهندسی تقاضا داشتند آن آزمون لغو و به روزهای آینده موکول شود. پیش‌تر از این نیز داوطلبان کنکور سراسری تقضا داشتند آزمونشان لغو و به روزهای آینده موکول شود. کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند به زودی داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد نیز تقاضا کنند آزمونشان لغو و به روزهای آینده موکول شود. گفتنی است مسئولین به هیچکدام از این تقاضاها وقعی ننهادند.
برخی کارشناسان معتقدند آیا حتما باید یک جماعتی کرونا بگیرند تا مسئولین به خودشان بیایند؟ از طرفی برخی دیگر از کارشناسان معتقدند از این مسئولین که آبی گرم نمی‌شود، اما داوطلبان عزیز لااقل به جای راه‌انداختن این قبیل کمپین‌ها بنشینند منابع آزمونشان را بخوانند که دو روز دیگر قبول نشدنشان را گردن کرونا نیندازند.

ثبت ديدگاه




عنوان