چند توصیه‌ی کاملاً غیرسیاسی
پول غرامت خوردن نداره

فدراسیون فوتبال ایران، سلام.
ما می‌دانیم که شما از دست کانادا برای لغو یک‌طرفه‌ی مسابقه‌ی فوتبالتان ناراحتید، اما کاش قبل از این که کانادا را قضاوت کنید، کمی با کفش‌هایش راه می‌رفتید. کانادا در مقابل دخالت سیاست در ورزش خیلی حسّاس و شکننده است و دلش می‌شکند. حتّی زنده به‌گور کردن کودکان بومی هم اینقدر طفلکی‌ها را آزار نداده که این مسئله داده. لذا اگر ببیند کشوری سیاست را در ورزش دخالت می‌دهد، آنقدر آسیب روحی می‌خورد که سریع واکنش نشان می‌دهد.
توصیه‌ی ما این است که به‌جای تصمیم احساسی و درخواست غرامت از کشور رنج‌کشیده‌ی کانادا، اقدامات زیر را جهت سیاست‌زدایی از ورزش انجام دهید تا دیگر شاهد این دلخوری‌ها نباشیم.
۱. اول از همه صنعت موشکی خود را کلّاً از ریشه بخشکانید. چرا که تا وقتی قدرت موشکی دارید، بازیکنانتان در میادین ورزشی با غرور و جرأت خاصّی حاضر می‌شوند و این باعث دلشکستگی و ریزش اعتمادبه‌نفس ورزشکاران حریف می‌شود.
۲. حمایت از یمن را متوقّف کنید. زیرا همان‌طور که می‌دانید ورزشکاران برای تندرستی و جلوگیری از پوکی استخوان نیاز به مصرف لبنیات دارند؛ و حمایت شما از یمن، باعث خشکیدن شیر دولت سعودی می‌شود، که یکی از تأمین‌کنندگان اصلی شیر برای ورزشکاران نیمه‌ی غربی کره‌ی زمین است.
۳. به دیپلمات‌هایتان در مذاکرات احیای برجام فشار بیاورید که اینقدر به مقامات اروپایی و آمریکایی فشار نیاورند. چرا که مقامات غربی وقتی ذهنشان درگیر این مسائل باشد، نمی‌توانند به‌نحو شایسته و بایسته از ورزش مملکت‌های خودشان حمایت و قدردانی کنند و در نتیجه کیفیت ورزششان می‌آید پایین، مخصوصاً دم جام جهانی.
۴. جاسوسان غربی را که گرفته‌اید، ول دهید. چرا که ورزشکاران غربی دوست و رفیق زیاد دارند و چه‌بسا یکی از این جاسوس‌های دستگیر شده، دوست و رفیق یکی از این ورزشکاران باشد و ورزشکار مذکور از غم غربت دوستش نتواند خوب بازی کند. اصلاً چه‌بسا که یکی از این جاسوس‌ها خودش ورزشکار باشد که دیگر بدتر.
۵. تشکیلات سپاه را منحل کنید. چرا که سردار آزمونتان آنقدر خوب است و کسی از پسش برنمی‌آید که فوتبالیست‌های غربی کلّا از شنیدن کلمه‌ی سردار اعتماد‌به‌نفسشان می‌ریزد؛ سپاه هم که کلّی سردار دارد.
۶. با روسیه قهر کنید. اگر می‌خواهید ما با شما دوست باشیم باید با روسیه قهر کنید تا روز قیامت. تازه با چین هم قهر کنید. اصلاً هم دلیل سیاسی ندارد و هرکه بگوید دلیل سیاسی دارد خیلی بد است.
۷. اگر بتوانید علاوه بر این مواردی که گفتیم، کلّا در میادین ورزشی بین‌المللی شرکت نکنید که دیگر نور علی نور می‌شود. یا لااقل اگر شرکت می‌کنید، برنده نشوید، به‌خدا برای ما افت دارد، هنوز در جهان کشورهای اسکلی هستند که از ما حساب می‌برند، نانمان را آجر نکنید خدایی.
موارد مذکور کاملاً غیرسیاسی بوده و مدیونید اگر فکر کنید این‌ها را از جایی به ما گفته‌اند که بنویسیم.

ثبت ديدگاه




عنوان