چگونگی فرایند دموکراتیک انتخاب پادشاه
پک رایگان آموزش دموکراسی (مناسب رعیت)

همانطور که شاهد بودیم، پس از ایده ناب و طلایی شاهزاده رضا پهلوی برای اداره مملکت بعد از جمهوری اسلامی، مبنی بر اینکه در مملکت سلطنت باشد ولی موروثی نباشد، باز هم مزدوران رژیم که قطعاً همه‌شان از بیخ بسیجی هستند، شروع کردند به تمسخر اعلی‌حضرت و عقده ملوکانه‌شان برای پادشاه شدن. لذا برای بستن دهان این عناصر، به زبان رعیت‌فهم، این تز همایونی را توضیح می‌دهیم.
مواد لازم: یک عدد اعلی‌حضرت همایونی؛ چندین عدد اعلی‌حضرت همایونی یا به عبارت ساده‌تر همان شاهزاده؛ یک فرآیند آزادانه و دموکراتیک که نتیجه آن به قدرت رسیدن یکی از شاهزاده‌ها شود.
ابتدا پادشاه چندتا از فرزندانش را به‌طور کاملاً آزادانه برای جانشینی انتخاب می‌کند. طبیعی است که هرچه تعداد فرزندان شاه بیشتر باشد، قدرت انتخاب وی نیز بالاتر می‌رود.
در مرحله بعد به مناسبت این انتخاب اولیه فرخنده، مجلس جشنی به مدت هفت شبانه‌روز با حضور میهمانان داخلی و خارجی، به‌همراه انواع و اقسام خوردنی‌ها و آشامیدنی‌ها، برگزار شده و اعلاهای حضرت منتخب هرچه هنر و توانایی و قر و قمبیل دارند، در این مراسم پیاده می‌کنند. گفتنی است این مراسم به‌طور زنده برای رعیت هم پخش می‌شود تا در مرحله بعدی سهیم باشند.
در مرحله آخر میهمانان مراسم با صدای تشویق و سوت و هورا شاهزاده‌ای را که بیشتر به درد اداره مملکت می‌خورد آزادانه و بدون دخالت دربار انتخاب می‌کنند. هر شاهزاده‌ای که بیشتر از مخاطب تشویق گرفت، انتخاب می‌شود. بعداً در مراسم جشن خیابانی که با حضور اقشار مختلف رعیت برگزار خواهد شد، آنها نیز می‌توانند با صدای دست و جیغ بر این انتخاب هوشمندانه صحه گذارده و خوش باشند.

ثبت ديدگاه




عنوان