خبرکش
چنگیز زمانه ات را بشناس…

 

رسوایی
کانادا به‌بار آورد. کانادا که پیش از این با افشاء خبر کشف گور دسته جمعی کودکان بومی رسوا شده بود، بار دیگر با انتشار خبری مثبت هجده، رسوایی به‌بار آورد. رسانه‌ی خبری گلوبال نیوز می‌گوید که بیش از ۲۰۰۰ مورد سوءرفتارهای جنسی از سال ۲۰۱۶ تاکنون در ارتش کانادا گزارش شده است. تقریباً یک‌سوم این گزارش‌ها مربوط به تجاوز جنسی است و به گفته‌ی کارشناسان این اطّلاعات فقط بخشی از واقعیات موجود است.
در پی انتشار این خبر بسیاری از والدین سرتاسر جهان سرخ و سفید شده و گوش و چشم‌های فرزندانشان را گرفتند. والدین با انتقاد از انتشار این قبیل خبرها اذعان داشتند: اینجا خونواده نشسته بابا!
کارشناسان رسانه‌ای معتقدند این دولت و ارتش کاناداست که رسوایی به‌بار آورده، تقصیر رسانه‌ها چیست؟ بسیاری از روشنفکران غرب‌زده نیز که هنوز نتوانسته‌اند خبر کشف گورهای دسته‌جمعی را ماستمالی کنند، با انتشار این خبر دچار شکاف روحی مجدد گشته و دست به دامان صادق زیبا‌کلام شده‌اند. گفتنی است صادق زیباکلام هنوز در این زمینه اظهارنظری نکرده است.

تشک بادی
وان یخ خبرساز شد. بالسینی، شناگر المپیکی ایران گفته است: با رئیس فدراسیون، پنهانی از وان یخ بزریل استفاده کردیم چون خودمان نداشتیم. اینجا که یخ هست و فقط یک تشک بادی احتیاج داشتیم، آوردن یک تشک بادی واقعا سخت است؟
یکی از مسئولین ورزشی کشور در پاسخ به این سؤال شناگر المپیکی گفت: بله سخت است! وی در ادامه افزود: اول باید بودجه‌ی لازم جهت تهیه‌ی تشک بادی توسط هیأت دولت تخصیص یابد، سپس به‌فرض این‌که دولت هم موافقت کند، باید نیروی انسانی لازم برای ارسال تشک بادی جذب شوند. ارسال هر تشک بادی به یک نفر برای حمل تشک، یک نفر برای بادکردن تشک، یک نفر برای ریختن آب در تشک و یک نفر برای خالی کردن آب و باد تشک نیازمند است. از این‌رو ورزشکاران عزیز ما باید با تکیه به توانایی‌های درونی خودشان فعل خواستن را صرف کنند و برای کشور افتخارآفرینی نمایند.
در ادامه این مسئول ورزشی، ابتکار شناگر کشورمان را در استفاده از وان یخ برزیل هوشمندانه توصیف و آن را تحسین کرد.

مغولی
صهیونیست‌ها شوکه شدند. پس از این‌که سعید ملّایی جودوکار مغولی در رقابت‌های المپیک ژاپن مدال نقره به‌دست آورد، آن را به اسرائیلی‌ها تقدیم کرد. وی در مصاحبه‌ای گفت که در اسرائیل دوستان زیادی دارد و مدالش را نیز به همان دوستانش تقدیم می‌کند.
در پی این اقدام جودوکار مغولی، صهیونیست‌ها که خودشان هم انتظار چنین حرکتی را نداشتند، شوکه شدند. صهیونیست‌ها معتقدند که خود ورزشکاران اسرائیلی، تف هم کف دست کسی تقدیم نمی‌کنند، آن‌وقت این جوگیر از مغولستان مدالش را به اسرائیلی‌ها تقدیم کرده؟
مغول‌ها نیز که انتظار داشتند این جودوکار مدالش را به چنگیزخان تقدیم کند، از این اقدام هموطنشان ناراحت شده و گفتند: اون موقعی که سر نخواستنش دعوا بود، ما خواستیمش، حالا اینه دستمزدمون؟ ای تف!
گفتنی است این جودوکار مغولی با انتشار یک استوری سعی کرد تلویحاً حرف‌های مصاحبه‌اش را تکذیب کند، که در نهایت این تکذیب به ماستمالی منجر شد.

ثبت ديدگاه




عنوان