جشن پیروزی در استرالیا
کانگوروی درونت را قورت بده

در روزهایی که ما مشغول جشن پیروزی انقلاب بودیم، در استرالیا حزب سبز داشت تصویب یک قانون را جشن می‌گرفت. جشن‌شان هم ساده بود و بدون ساندیس و ساندویچ و مخلفات. طبق این قانون، اگر کارمندان خارج از ساعات کاری ایمیل‌شان را چک نکنند، دیگر لازم نیست جریمه بدهند. شاید بعضی که آرزو می‌کنند کاش کانگورویی بودند در چمن‌زارهای استرالیا، بپرسند مگه همچین قانونی هم بوده؟ نه نبوده! ما بیکاریم از خودمون درآوردیم. اصلا بچه که بودیم مامان‌مون بغلمون نکرده عقده‌ای شدیم می‌خوایم اسم کانگوروها بد در بره…(نفس عمییییق)

 

چک کردن ایمیل شاید کار با‌کلاسی باشد اما صدای اعلان هر دقیقه‌ای در منزل، ممکن است با کوباندن یک ماهی‌تابه بر ملاج سر تمام کلاسش را پایین بیاورد. بالاخره وقتی سر میز شام با خانواده نشسته‌اید چک کردن ایمیل اعصاب برای مادر خانواده نمی‌گذارد.

 

در هر صورت بعد از تصویب این قانون کارمندان با پول ۶ روز که مفت می‌رفت توی جیب دولت، می‌توانند کار و کاسبی راه بیندازند. دولت هم در ازای ۶۰ میلیارد دلاری که سالانه کمتر می‌داد، می‌تواند نیروی تازه‌نفس استخدام کند. امیدواریم کسانی که قصد مهاجرت دارند، بشتابند. بالاخره فقط این یک قانون استرالیا مانع بود که الحمدلله برطرف شد.

ثبت ديدگاه




عنوان