شرح یک جلسه مهم
گزارش یک جشن

راه راه:

جلسه بررسی وضعیت حجاب و عفاف با حضور اکثریت مسئولان مربوطه برگزار شد.

در ابتدای این جلسه دبیر کارگروه ضمن ابراز نگرانی از وضعیت حجاب و عفاف، خواستار همکاری همه دستگاه‌های مسئول در جهت رفع این نگرانی شد.

سپس یک یک مسئولان حاضر در جلسه ضمن تاکید بر این نکته که آنها هم نگران هستند، به بیان نقطه نظرات خود پرداختند.

نماینده وزارت علوم با بیان اینکه حجاب و عفاف در دانشگاه‌ها خیلی مهم است، گفت نباید توجه به اهداف بلند مدت، ما را از اهداف کوتاه مدت غافل کند، برای مثال نقداً میتوانیم میزان بدپوشش را در هفته آینده بطور محسوسی کاهش دهیم.

وی خواستار تعطیلی شنبه هفته بعد که بین التعطیلین است شد و گفت در صورت تعطیلی این روز، دانشجوها یک روز کمتر از خانه بیرون می‌آیند و همین امر باعث میشود یک روز کمتر شاهد بدپوششی در سطح دانشگاه‌ها باشیم. حالا بقیه اصناف هم هکذا!

نماینده وزارت ارتباطات نیز با تایید صحبتهای نماینده وزارت علوم درباره اهداف کوتاه‌مدت گفت که این وزارتخانه حاضر است ۵ گیگ اینترنت هدیه برای آن روز در نظر بگیرد تا افراد در خانه استفاده کنند و بیرون نیایند.

نماینده وزارت نفت هم با اعلام حمایت از این طرح، گفت که طرح گرانی گازوئیل را با تاخیر اجرا خواهد کرد تا کسی بیرون نیاید!

نماینده صدا و سیما هم بعنوان یک عضو فعال این کمیته اعلام کرد ما هم فیلم جومانچی را بار دیگر پخش میکنیم تا مردم در خانه بمانند و با حضور در سطح جامعه هی بدپوششی نکنند.

نماینده وزارت ورزش هم آمادگی خود را برای تعطیلی کلیه اماکن ورزشی مخصوصا استخرها، در آن روز بین التعطیلین اعلام کرد.

نماینده معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری هم با اطمینان از اینکه خواب‌آلود نیست و مسئولیت تمام حرفهایش را بعده میگیرد گفت: نباید نگاه جنسیتی به بحث عفاف و حجاب داشته باشیم. مردها هم به اندازه زنان در این امر دخیل هستند. بنابراین همانقدر که «خواهرم حجابت»، «برادرم نگاهت» هم مهم است. بنابراین اگر قرار است آن روز تعطیل شود تا خانمها در خانه بمانند، باید این قانون هم تصویب شود که آقایان هم اگر میخواهند به هر دلیل از خانه بیرون بیایند، باید چشم‌بند بزنند!

نماینده وزارت صنعت ضمن ابراز هزار آفرین به این طرح، از تامین ارز ۴۲۰۰ تومانی برای واردات انواع چشم‌بند خبر داد.

در پایان دبیر و اعضای جلسه با ابراز خشنودی نسبت به تحقق این هدف کوتاه مدت در حوزه حجاب و عفاف، پرتقالها را پوست کندند.

 

ثبت ديدگاه




عنوان