توئيزر
یا لاغ شو یا کوتاه می آیم!

جلیقه زرد ها

راه راه: کوتاه بیا
سفیر ایران در انگلیس، داخل فضای مجازی‏اش نوشت: اگر شرکت پست انگلیس کوتاه نیاید، ما خودمان کوتاه می ‏آییم! وی در واکنشی شدید! به این اقدام شرکت رویال ‏پست انگلیس، اعلام کرد اگر تا همین دوشنبه، شرکت پست، بسته های ما را به ایران نفرستد، ما خودمان یک طوری آنها را به ایران می ‏فرستیم. حمید بعیدی ‏نژاد از انگلیس، از این اقدام شرکت پست انگلیس ابراز تعجب و شگفتی و واووو کرد و افزود: خود وزارت خارجه انگلیس هم از این اقدام شرکت پست خودشان شوکه شده و خیلی عجیب است.
یک مقام فاش نشده ایرانی در حالی که داشت جلوی سفارت انگلیس در تهران شمع روشن می‏کرد، این اقدام انگلیس را به ارسال کمکهای مسلمانان انگلیسی برای سیل زدگان ایران، بی ارتباط دانست و از رعایت حقوق بشر و نایس بودن ملکه انگلیس خبر داد. وی، ارسال بیش از هزار دستگاه چاقوتیزکن اتوماتیک برای داعش را از نشانه های این حقوق بشردوستی ملکه دانست و ادامه داد.

اصل کاری
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس از تصویب طرح تفکیک وزارت تجارت و خدمات بازرگانی، از وزارت صنعت و معدن خبر داد. وی که در جمع خبرنگاران حاضرشده بود سخن بگوید تأکیدکرد که قبلاً این وزارتخانه، دوتا نبوده و ما آنها را ادغام نکرده بودیم. این نماینده مجلس با اشاره به عملکرد «تقریباً هیچ» دولت تدبیروامید در ۶سال گذشته، ابراز امیدواری کرد که با نصف کردن وزارت صنعت، معدن و تجارت؛ و تبدیل آن به دو وزارتخانه، گامی در راستای جهت برداشته و مجلس بتواند به یکی از وظایف قانونی متعهد شده که سوگند نمایندگی را بردارد.
در ادامه، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس نیز خبرنگاران را صداکرده و گفت: در نشست امروز کمیسیون، طرح جداشدن امور جوانان از وزارت ورزش و جوانان و تشکیل سازمان ملی جوانان با حضور مسئولان مربوطه و نمایندگان پیشنهاد دهنده این طرح، مورد بررسی قرار گرفت. وی ادامه داد: نمایندگان موافق و مخالف این طرح به بحث و گفت و گو پرداختند و در نهایت به این جمع‌بندی رسیدند که این اقدام اثرگذاری در جهت ارتقای جایگاه، روند رسیدگی به امور و رفع چالش‌های سیاست‌گذاری، برنامه‌ ریزی و نظارت در این حوزه شده است. این نماینده که خوشحال به نظر می رسید، افزود: ایران هیچ وقت سازمان امورجوانان جدا و سازمان تربیت بدنی سَوا، نداشته و این برای اولین بار است که در طول تاریخ مجلس شورا، وزارت ورزش و جوانان به دو سازمان امورجوانان و وزارت ورزش تفکیک می شود!
در پایان هردوی این نمایندگان، به لزوم کوچک شدن دولت، نظارت مجلس برعملکرد دولت و توجه ویژه دولت و مجلس به مسائل اصلی کشور و مشکلات مردم تأکید کرده و درحالی که دستهای یکدیگر را گرفته بودند، باهم سرود «ما گلهای خندانیم…» را برای خبرنگاران اجراکردند.

لاغ شو
در پی توئیت‌های منتسب به سفیر فرانسه در واشنگتن درباره برنامه هسته‌ای ایران، «فیلیپ تیه بو» سفیر جدید فرانسه در تهران امروز به وزارت امور خارجه احضار شد. جرارد آرود، سفیر فرانسه در آمریکا، شنبه شب نوشت: اینکه گفته شود ایران بعد از انقضای برجام مجاز به غنی‌سازی اورانیوم خواهد بود، اشتباه است. [ایران] باید به موجب «پیمان منع اشاعه» و پروتکل الحاقی و تحت نظارت‌های شدید، ثابت کند که فعالیت‌های هسته ‌ایش صلح ‌آمیز هستند.
سفیر جدید فرانسه بعد از حدود هفت ماه که سفارت این کشور در تهران در سطح کاردار اداره می ‌شد، عهده‌ دار این سمت شده است و هنوز از درِ وزارت امورخارجه خارج نشده، توسط معاون عراقچی احضار شد. وی که خیلی ناراحت بود و می خواست نامش فاش نشود، در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار ما گفت: چغا سفیغِ فغانسه در آمغیکا، لاغ نمی شود تا ما به کاغمون بغسیم؟
وی همچنین از عملکرد دولت متبوعش در گفتگو با معترضان به سرمایه داری(جلیقه زردها) ابراز رضایت کرد و تأکید کرد که دولت فرانسه به قدری واقع گراست که در گفتگو با جلیقه زردها هم از گلوله واقعی استفاده می کند. سفیرجدید فرانسه در ایران اعزام هواپیماهای جنگنده فرانسوی به لیبی را در حمایت از کودتاچیان، عین حقوق بشر دانسته و فرانسه را مهد تمدن و حقوق و بشر و چیزهایی از این قبیل دانست و رفت.

ثبت ديدگاه




عنوان