یک عکس و حرف‌ و حدیث‌ها پشتش
یک بغل رایگان‌مون نشه

در تقویم جمهوری اسلامی یک روز به نام قیام ۱۷ شهریور یا جمعه سیاه وجود دارد، جمهوری اسلامی مدعی شده، شاهنشاه آریامهر محمدرضا پهلوی چیزی حدود ۴٠هزار نفر را در این روز کشته است، با این عکس که از خودشان به ما رسیده این ادعا را رد می‌کنیم.

در نگاه اول می‌بینید که سربازان رو به روی مردم ایستادند که نشان می‌داد چقدر آریامهر روی تربیت سربازان خود حساس است و به آن‌ها تاکید کرده که هرگز به کسی پشت نکنید چون پشت کردن زشت است هر کاری داشتید رو در رو و چشم در چشم انجام دهید.

یقینا وقتی شما رو در روی یک کسی قرار داشته باشید هر چیزی در دست دارید رو به روی آن فرد قرار می‌گیرد چه کاسه آش رشته باشد(نویسنده عاشق آش رشته با کشک فراوان می‌باشد) چه اسلحه کلاشینکف!

نکته‌ای که در عکس باعث شد اشک در چشمان من حلقه بزنند زانو زدن سربازان در برابر مردم است که ما را یاد عکس زانو زدن پلیس آمریکا روی گردن جورج فلوید انداخت و افتخار کردم به این‌که زمانی که عربستان بیابان بود ما متدهای احترام ۲٠۲٠ را اجرا می‌کردیم.

یک نکته حائز اهمیت دیگری که در عکس می‌بینید دست‌های باز مردم است که به سمت سربازان گرفته‌اند و « یک بغل‌مون نشه خاصی» در این حرکت نهفته است؛ یعنی از حرکت سربازان راضی هستند حالا چند تا گلوله باشد یا هشتگ بغل رایگان. 

اما چون رسانه صادقی هستیم باید بگوییم که در این روز تعدادی از افراد به گلوله برخورد کردند که چون افسر در صحنه وجود داشت سریع کروکی کشیده شد و با افراد خاطی که به گلوله‌ها برخورد کرده بودند، برخورد قانونی صورت گرفت. 

تا عکسی دیگر بدرود…

ثبت ديدگاه