اثبات یک حرکت کاملاً ورزشی
یک عکس با شورت ورزشی کافی است

«فوتبال سیاسی نیست» امروزه کسی نمی‌تواند ادعا کند که این جمله را تا به‌حال نشنیده است. اگر هم این را نشنیده، «ورزش سیاسی نیست» را که حتما شنیده. اگر احیاناً این یکی را هم نشنیده‌اید، حتماً در اسرع وقت خود را به متخصص گوش نشان دهید.

مثلا عادل فرودسی‌پور مجری برنامه ۹۰ و تهیه‌کننده‌ی فوتبال ۱۲۰، هیچ‌گاه پای خود را از گلیم ورزش به گلیم سیاست نبرده است و ادعای بعضی‌ها که مصاحبه با وزیر سابق امورخارجه و سیدحسن خمینی در برنامه نود را شاهد دخالت سیاست در ورزش او می‌دانند، رد می‌شود. برای اثبات آن می‌توان گفت: اینکه کسی حداقل یک عکس با شورت ورزشی داشته باشد ورزشکار محسوب می‌شود و اگر کسی در ذهن خود بگوید که ما تا به‌حال این دو بزرگوار را با شورت ورزشی که هیچ با گرمگن ورزشی هم ندیده‌ایم باید گفت: آیا توقع دارید مردم عکس‌های شخصی خود را در ملاعام قرار دهند؟ وااسفا!! و همین که عادل دیده باشد، کافی است.

اما آن چیزی که قصد داریم در اینجا به آن بپردازیم مصاحبه‌ عادل فردوسی‌پور با کاپیتان تیم ملی، علیرضا جهانبخش است که در رسانه‌های طرف خودشان این مصاحبه را به عنوان یک بازجویی سیاسی در تیتر‌ها آورده‌اند که باز هم با ذکر مواردی، ثابت خواهیم کرد این وصله مصله‌ها به فردوسی‌پور نمی‌چسبد.

مورد اول: جهانبخش هزارتا عکس با شورت ورزشی،‌ پیژامه راه‌راه ورزشی، پیژامه مامان‌دوز ورزشی و … دارد و این عکس‌ها در اینترنت و حتی رسانه‌های مربوط به خودشان هم وجود دارد، پس تا اینجا این مصاحبه ورزشی بوده است.

مورد دوم: سوالاتی که فردوسی‌پور پرسیده، بازجویی سیاسی بوده است؟  مثلا اینکه پرسیده چرا در اوضاع ملتهب کشور در اردوی تیم ملی برای بیرانوند تولد گرفتید و عکس‌هایش را پخش کردید؟!

در این سوال دو گزاره ورزشی، یعنی تیم‌ ملی و بیرانوند وجود دارد، پس این سوال سیاسی نیست. یا سؤال درباره شادی بعد از گل به اروگوئه؟

شادی بعد از گل که یک حرکت کاملا ورزشی است. «این رو دیگه همه می‌دونن» پس این سوال نیز سیاسی نبوده است.

مورد سوم: دیدار رییس‌جمهور با بازیکنان و عکس گرفتن با آنها؟ این نیز کاملا ورزشی بوده است و در آن جلسه پیراهن شماره ۱۲ تیم ملی به ابراهیم رییسی داده شد و او به طور رسمی به تیم ملی پیوست.

مورد چهارم: فوتوشوتی که فیفا از بازیکنان گرفت و ژست‌های بازیکنان باعث ناراحتی مردم شده است؟

 اصل جنس یعنی فیفا در سوال مذکور آمده است، پس هیچ گونه ابهامی درباره سیاست به این سوال وجود نخواهد داشت.

با بررسی موارد مذکور به این نتیجه رسیدیم که عادل فردوسی‌پور کروموزوم کروموزوم‌اش با ورزش عجین شده است و غیر از آن هیچ چیز به او نمی‌چسبد.

ثبت ديدگاه




عنوان