فرهیختگی چه آسان

راه راه: اگر از آن دسته اشخاصی هستید که دوست دارید خود را کشته و مرده و هلاک کتاب و به‌نوعی فرهیخته جلوه دهید اما همه، شما را به چشم یک معتاد اینترنتی نگاه می‌کنند باید به عرض‌تان برسانیم که فرهیختگی و بالا بردن سرانه مطالعه، آسان‌تر از آن چیزی است که تصور می‌کنید! فقط کافی‌ست مراحل زیر را مو‌به‌مو اجرا کنید.
۱- یک کتاب روان‌شناسی – ترجیحا بیشعوری- را همراه خود داشته باشید و هرگاه حس کردید کسی به شما نزدیک می‌شود فورا وانمود کنید مشغول مطالعه کتاب هستید و مدام بگویید عجب کتابی!
۲- اگر کارمند هستید همیشه یک قفسه‌ی اختصاصی جدول، زیر میز کارخود داشته باشید هنگام ورود ارباب رجوع سریعا یک صفحه جدول باز کرده و شروع به حل کردن کنید. یادتان باشد جلوگیری از ابتلا به آلزایمر و فرهیخته نشان دادن خود،‌ برای یک کارمند از هرچیزی واجب‌تر است.
۳- کتاب‌هایی با جلدهای رنگارنگ و متنوع بخرید. علاوه بر کلاسی که دارند برای تزئین و روح بخشیدن به فضای اتاق خیلی کاربردی هستند.
۳- در آخر، حتی‌الامکان هیچ کتاب جدیدی نخوانید؛ خواندن کتاب باعث می‌شود که شما با برخی از اصول و قواعد فرهنگ اجتماعی آشنا شوید و با این‌کار سبک شخصی فرهیختگی شما از بین می‌رود.

ثبت ديدگاه




عنوان