پیوند خوک با انسان
بیمارسلبریتی

ریچارد ریک اسلیمن کیست؟
او نه یک دانشمند است و نه یک بازیکن فوتبال و نه حتی یک بازیگر سینما؛ اما در دنیای پزشکی یک سلبریتی به حساب می‌آید.
او که یک رنگین پوست و ساکن امریکاست، به‌خاطر کلیه‌ای که از کار کردن خسته شده بود به بیمارستان مراجعه کرد. پزشکان به او گفتند: «متاسفیم آقای ریچارد شما سریعا باید پیوند کلیه انجام بدهید.»
اسلیمن هم که از درد مانند ماری مادرمُرده به خود می‌پیچید، گفت: «هر کاری می‌توانید بکنید، فقط من را از این درد راحت کنید.» شنیده‌ها حاکی از آن است که وی گفته حاضر است کلیه سگ را به او پیوند بدهند؛ ولی دردش التیام یابد و اگر نمی‌توانند، او را مانند جورج فلوید ساکت کنند.
پزشکان هم فرصت را غنیمت شمرده و پس از دریافت رضایتِ بیمار او را با یک داروی بیهوشی خوابانده و‌ به اتاق عمل منتقل کردند.
عمل سخت و‌ پیچیده‌‌ی پیوند انسان زنده با حیوان انجام شد. پزشکان امریکایی در گذشته همین جراحی را روی دو نفر دیگر انجام داده بودند؛ اما چون آن افراد مرگ مغزی شده بودند میزان موفقیت جامعه پزشکی زیاد به چشم نیامد.
آقای اسلیمن، بیمارسلبریتی دنیای پزشکان با پیوندی از یک خوک به اتاق ایزوله رفت و بعد از ریکاوری، ریچارد اسلیمن صحیح و سالم به هوش آمد.
در این لحظه خانواده‌ بیمار با شعف احوال وی را جویا شدند و دوست داشتند بدانند، حالا که یک‌ کلیه از خوک در بدن دارد چه حسی دارد و آیا دوست دارد غذای یک انسان را بخورد یا یک خوک؟!
که بیمار گفت: «مغزم را پیوند نزدید که!»
پزشکان به بیمار اطمینان دادند حداقل دوسال این کلیه کار کند و آخ هم‌ نگوید و حتی خدمات پس از پیوند هم به وی ارایه کنند.
از آنجا که ضمانت‌نامه‌ها اکثرا فاقد اعتبار و تنها یک برگ کاغذ بی ارزش به حساب می آیند و خدماتی ارائه نمی‌کنند، دوماه بعد کلیه‌ آقای اسلیمن منقضی شد و ایشان دارفانی را وداع گفت.
خانواده او از پزشکان بسیار تقدیر و تشکر کردند که توانسته بودند با این باتری به باتری کردن‌ها دوماه دیگر پدر خانواده را در کنار خود داشته باشند.
پزشکان امریکایی امیدوارند افرادی که سردرد‌های شدیدی دارند را با روش پیوند سر حیوانات از بز کوهی و یا قوچ درمان کنند.

ثبت ديدگاه




عنوان