روشنفکران در ماه رمضان چطور روزه میگیرند؟
روزه به افق نیویورک

اوشو
طرفداران این فرقه چندین سال ریاضات نفسانی میکشند تا بتوانند روزه را بگیرند، اما هرچند، تلاششان قابل تقدیر است و از ارزشهای آنان چیزی کم نمی شود ولی هنوز که هنوز است نتوانسته اند در این ماه روزه را پیدا کنند و بگیرند، ولی آنها دست از تلاش بر نمیدارند و هر چند نمیدانند روزه کی هست و کجاست ولی قسم خورده اند که یک روزی پیدایش میکنند و آن را میگیرند.
تنتره
یکی از اصول و شاید تنها اعتقاد آنها این است که”در جهان، تنها عناصر متضاد و مخالف وجود دارد” بر همین اصل آنها معتقد هستند که در ماه رمضان باید در روز آب آشامید و دلی از عزا در آورد و حتی الامکان در ملاء عام، چرا که اصل تضاد میگوید در جامعه ای که درروزهای ماه رمضانش نباید در ملاء عام چیزی خورد و آشامید، پس حتما باید چیزی خورد و آشامید تا اصل تضاد محقق شود ولو اینکه تشنه نباشی؛ توصیه میشود حتی المقدور با یک بطری در دست در خیابان ها ویراژ بدهید تا همه ببیند و بفهمند که تضاد یعنی چه.
پس شما هم با تذکر دادن به روزه خواری آنها و مخالفت با عقاید آنها بیایید به عقاید همدیگر احترام بگذارید.
فنگ شویی
این آیین یکی از با قدمت ترین آیین های نوظهور روشنفکران است؛ پیروان فنگ شویی موظف هستند این ماه در لحظات ملکوتی سحر پاندای کنگ فوکار۱ در وقت زوال ظهر پاندای کنگ فوکار۲ و هنگام افطار پاندای کنگ فوکار۳ را تماشا کنند، تا خدای فنگ ها روزه آنها را قبول کند(البته در صورت عدول از این فرامین باید ۱ روز کامل فیلم نارنجی پوش را نگاه کنند).
سبک روزه آنها به این صورت است که باید هر چند تا فنگ که دارد را با حداقل آب بشورد، بساید و خشک کند و با این کار “چی”های مورد نیاز را جمع کنند و لِول خود را افزایش بدهند تا بتوانند بر اهریمن درون اتک بزنند.
عرفان حلقه
پیروان این آیین به شکل حلقوی دور هم مینشینند و به همراه هم یک حلقه اینستاگرامی تشکیل میدهند و پست هایی با این موضوع میگذارند که” این ماه بدون ربنای شجریان هرگز” ، ” اگر ربنای شجریان نگذارند من روزه نمیگیرم”و بر همین اساس حلقه لایک دهنده تشکیل میدهند و حلول این ماه را به یکدیگر تبریک میگویند. این افراد بر اساس افق نیویورک به استقبال این ماه میروند به همین دلیل در خیابان بعضی از این افراد مشاهده میشود که روزه خواری میکنند در صورتی که حقیقت این است که آنها به افق آمریکا روزه میگیرند.(ساعاتی که تهران روز است آنجا شب است).

ثبت ديدگاه




عنوان