یادداشتی به مناسبت پایان هفته‌ی کتاب و کتابخوانی
نمایشگاه کتاب یا چی؟!

راه راه: آنچه گذشت: در این هفته شاهد برپایی تعداد زیادی نمایشگاه کتاب در سطح کشور بودیم. نمایشگاه‌هایی با عناوین و محتوای زیر:

کتاب و کودک: با محوریت فروشِ پاپ‌کورن، پشمک، پاستیل و غیره. یکی از ویژگی‌های منحصر بفرد این نمایشگاه کرایه‌ ماشین شارژی به کودکان ۲تا۴ سال بود، با نرخ نیم ساعت پنج هزار تومن!

کتاب و بازی‌های رایانه‌ای: با محوریت فروشِ “فیفا ۲۰۱۷” و جدیدترین نسخه ” انگری بردز”! از ویژگی‌های این نمایشگاه می توان به غرفه‌های برگزار کننده‌ لیگِ فیفا اشاره کرد.

کتاب و جاذبه‌های گردشگری: با محوریت فروش مس زنجان، خرمای بم، کلوچه‌ فومن، کلم پلوی شیرازی و لباس محلی اقوام ترک و کرد و بلوچ! از دیگر امکانات این نمایشگاه می توان به غرفه‌های برگزار کننده‌ بازی‌ها و حرکات! بومی و محلی اشاره کرد.

کتاب و دیگر هیچ(!): با محوریت فروش انواع کتاب‌های تستِ “از سیر تا پیاز”، “دوغ تا ماست”، “کره تا کشک”، “دور دنیا در یک شب” و کتاب‌های “آشپزیِ تایوانی”، “تعبیر خواب”، “طالع‌بینی هندی” و “آموزش فال قهوه و تفاله چای”!! از جمله‌ ویژگی‌های بی نظیر این نمایشگاه می توان به غرفه‌های ارائه‌ مشاوره‌ رایگان کنکور و نیز ارائه‌ بن تخفیف ۱۲درصدیِ کتاب‌های بالای پنجاه‌ هزار تومن در صورت خرید بیش از ۱۵جلد کتاب اشاره کرد.

همچنین به مناسبت اختتامیه‌ هر یک از این نمایشگاه‌ها مسئول کارگروه هفته‌ کتاب و کتابخوانی ضمن ابراز خرسندی از برگزاری این دوره از نمایشگاه‌ها در سراسر کشور اعلام کرد: خوشبختانه امسال نیز با استقبال خوبی از سوی هموطنان فرهیخته و کتابخوان ‌مان مواجه شدیم که این امر نشان‌دهنده‌ علاقه‌ روزافزون مردم به کتاب و کتابخوانی است!

آنچه در آینده خواهید دید:
با توجه به آمار رو به افزایش کتابخوانی در کشور و نیز رشد تصاعدی سرانه‌ مطالعه(!) می توان امیدوار بود در صد سال آینده به رقم ۲۷دقیقه مطالعه‌ مفید در روز دست بیابیم.
لازم به ذکر است از شاخص‌های سنجش سرانه مطالعه در صد سال آینده یعنی سال ۱۴۹۶ هجری شمسی، این موارد است:

۱‌)مطالعه‌ روزانه‌ مطالب کانال‌های تلگرامی با تعداد حداقل صد هزار ممبر!
۲)مطالعه و لایک پست‌ها و توئیت‌هایی با محتوای حداقل ۵ خط کامل بدون هشتگ!
۳)مطالعه‌ دستور آشپزی حداقل یک صفحه‌ کامل، بیلبورد و بنر تبلیغاتی با مساحت حداقل ۱۰متر مربع، فایل پی‌دی‌اف با حجمِ حداقل یک مگابایت!

ضمن اینکه در صد سال آینده با توجه به افزایش سرانه‌ مطالعه، ایام کتاب و کتابخوانی از یک هفته به یک ماه ارتقا خواهد یافت!

يك ديدگاه

  1. وارسته هسدم ۱۳۹۶-۰۸-۱۴ در ۰:۴۲ ق٫ظ- پاسخ دادن

    واح واح واح
    چه متن گولاخی
    تمنا دارم از مطالب خوب سرکار خانوم عسکری بیشتر در سایت تون استفاده بفرمایید.
    سایتتون مستدام

    مشغول الذمه بنده هستید اگر فک کنید ایشون منو مجبور کرده زیر این متن شون کامنت بذارما!

ثبت ديدگاه




عنوان