پیوست نامه‌ی جمعی از فعالان سینمایی برای آزدی محمد امامی
اختلاس فقط یک عدد است

راه راه: ریاست محترم قوه قضاییه، سلام علیکم

احتراما امضای نامه درخواست آزادی جناب محمدامامی توسط ما هنرمندان و سینما دوستان، انتقادات برخی مردم و البته کینه‌توزان را برانگیخت. لذا لازم دانستیم در نامه‌ای کوتاه به این انتقادات پاسخ دهیم.

دوستان اعتراض کرده بودند‌ که چرا برای آزادی موقت یک مختلس اقتصادی نامه زده‌ایم. اولا که اختلاس فقط یک عدد است و به قول معروف اختلاس را کی کرده و کی گرفته؟ دوما اتهام فساد اقتصادی به ایشان خنده دار است. ایشان نهایتش یک مختلس فرهنگی هستند. چرا که از صندوق ذخیره‌ی فرهنگیان اختلاس کرده‌اند. واگرنه برای ایشان کاری نداشت که مثلا از صندوق بازنشستگان پول بردارند. این یعنی حتی هنگام ارتکاب جرم هم دغدغه‌ی این فرد فرهنگ بوده است.

یا دوستان حتی چشم دیدن القابی که برای ایشان به کار بردیم هم ندارند. مگر ما چه گفتیم؟ گفتیم خلاق است و موفق. مگر نیست؟ خدا شاهد است به ذهن کدام مختلسی می‌رسید که پول فرهنگیان را هم می‌شود خورد و با پول معلم جماعت هم میشود فیلم ساخت!؟ این اگر خلاقیت نیست پس چیست؟ موفق هم که قطعا بوده‌اند که اگر نبودند؛ الان نه ایشان در زندان بود و نه چنین نامه‌ای نوشته می‌شد.

حال من از منتقدین عزیز می‌پرسم؛ آیا یک چهره‌ی تا این حد فرهنگی، سزاوار است که در زندان بماند و خدای‌ ناکرده کرونا بگیرد؟ وجدان بیدار آدمی را چه شده است؟

ثبت ديدگاه




عنوان