اخبار
«از سربازی بگو» /نخستین جشنواره طنز اجباری!

 

رئیس حوزه هنری استان قزوین گفت: جشنواره طنز «از سربازی بگو» تنها جشنواره طنز اجباری در جهان است که در بخش‌های شعر و داستان مینیمال با موضوعات مربوط به سربازی برگزار می‌شود.

محمدرضا امامقلی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به برگزاری این جشنواره تصریح کرد: جشنواره «از سربازی بگو» تنها جشنواره طنز اجباری در جهان است که در بخش‌های شعر و داستان مینیمال با موضوعات حقوق سربازان، سرباز اجباری، فضای پادگان، اصلاح سربازی و موضوعات وابسته به سربازی برگزار می‌شود.

وی افزود: یکی از کارکردهای زبان طنز نگاه آسیب شناسانه به موضوعات اجتماعی است و هدف از برگزاری این جشنواره نیز نگاه طنزپردازانه به خاطرات سربازی است، جشنواره از سربازی بگو در قالب طنز به دنبال مرور خاطرات تلخ و شیرین جوانان به مقوله سربازی است.

رئیس حوزه هنری استان قزوین اظهار کرد: با توجه به اینکه سربازی مسئله‌ای است که قشر کثیری از جامعه را در برمی‌گیرد این جشنواره مختص آقایان نیست و خانم‌ها نیز می‌توانند در هر دو بخش جشنواره شرکت کنند، دوران سربازی نه‌تنها برای پسران بلکه برای اعضای خانواده نیز خاطراتی به همراه دارد بنابراین جشنواره به‌صورت عمومی برگزار می‌شود.

وی تأکید کرد: علاقه‌مندان برای شرکت در این جشنواره می‌توانند آثار خود را تا ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ است به آدرس اینترنتی https://survey.porsline.ir/s/GekZC3g/ ارسال کنند، اختتامیه این جشنواره ۲۰ خردادماه سال جاری برگزار می‌شود به نفرات اول تا سوم هر بخش و همچنین به یک نفر برگزیده جوان در هر بخش جوایزی نقدی همراه با هدایای طنزگونه اهدا خواهد شد.

ثبت ديدگاه




عنوان