حکایت خودروسازها و وزیر صمت
طنز روز | املاء با خودروساز، استدراج با مردم!

 

املاء و استدراج از سنت‌های الهی هستند. املاء یعنی جلوی کسی را باز گذاشتن و تنبیه نکردن او، تا گناه بر گناه بیفزاید و مستحقّ عذاب بزرگتری شود و استدراج یعنی فردی را آنقدر پایین بیاوری بیاوری بیاوری تا فیها خالدون. حالا حکایت خودروسازها و وزیرصمت و ماست (ما است!).

آن وقتی که به وزیر محترم صمت اعتراض می‌کردند که با «مدیران قبلی»، همان «دستاوردهای قبلی» حاصل می‌شود و ایشان وقعی نمی‌نهاد، برای همین سنت الهی بود. یعنی کار وزیر صمت هم راستای سنت الهی بود نه اینکه مثلاً بله… خیر!.  بعدش دیدیم که سازمان بازرسی از تفهیم اتهام احتکار و اخلال در بازار به مدیران عامل دو خودروساز خبر داد و گفت:«خودداری از تکمیل خودروهای ناقص، از مصادیق احتکار است» و قرارشده مدیران این دو خودروساز که از دولت قبل سرجایشان بودند، بروند آن آخرهای خط مونتاژ بنشینند – یا بایستند یا دراز بکشند – و به کارهای بدی که کرده‌اند، فکر کنند. دیدید؟! نه، دیدید؟! تازه بعدترش هم که همین وزیر صمت همراستا، آنقدر املاء گفت و ننوشتند که بالاخره مدیران عامل دو خودروساز را عوض کرد اما دست به هیئت مدیره‌ها نزد چون آنها همه املاء‌ها را از دولت قبل نوشته بودند و برگه‌هایشان را هم بالاآورده. به این می‌گویند املاء مدیران خودروسازی، استدراج هم که در این فقره، کمافی‌السابق برای مردم است! همین امروز و فرداست که مدیران مجرب(به فتح جیم) این دو خودروساز، ییهو قیمت خودرو را به قیمت واقعی، کیفیت آن را به ده ستاره و بلکه هم بیشتر و خدمات آن را به خرتناق مشتری برسانند و آنگاه!

تازه‌اش هم وزیر صمت، یکی از مدیران عامل را بعد از عزل، بُرد پیش خودش و نشاند جای معاون وزیر صمت در صنایع حمل و نقل تا بتواند از نزدیک، املاء او را زیرنظر داشته باشد. نشان به این نشان که سایت‌ها و روزنامه‌های «تخصصی» و طرف قرارداد، به صورت رگباری و عینهو شصت‌تیر، خبر از چه معنی میده قرعه‌کشی و یک هفته‌ای همه خودروهای یکسال رو تکمیل می کنیم و افتتاح طرح خیلی جدید دانش‌بنیان خیلی تکنولوژی‌دار برقی می‌دهند یا چلیک چلیک عکسهای بریده‌شدن ربان بخش اول از قسمت نخست جایگاه مرحله اول خط مونتاژ فلان قطعه را منتشر می‌کنند و کارکنان مرتبط به صورت خودجوش، شعرِ «وزیر! تو چه بلایی، قشنگی، ناقلایی» می‌خوانند و معاونان وزارتخانه مطبوع (یا متبوع) در معیت نمایندگان مجلس، ضمن حضور در این (یا آن) مراسم، از تلاش جاده مخصوص در راستای بهبود ارتقای کیفیت و رفاه توسعه برقی، تشکر می‌کنند؛ باور کنید! راستی مدارک و پول را هم حاضرکنید، می‌گن فردا صبح، از ساعت ۸ تا ۸ و یک دقیقه، توی سایت ثبت نام می‌کنن، پرداخت نقدی، تحویل ده ساله، گارانتی ندارد، به علاوه کارت فوق طلایی استفاده نامحدود از جرثقیل طرف قرارداد با پرداخت کامل هزینه از سوی مشتری!

 

ثبت ديدگاه




عنوان