تحصن خانواده ها مقابل سفارت کره
طنز روز | پول ما رو پس ندین

راه راه:

عصر دیروز تعداد پرشماری از خانواده‌های ایرانی مقابل سفارت کره جنوبی تجمع کرده و با سر دادن شعار «پول ما رو پس ندین» از مقامات کره ای خواستند که بدهی ایران را ندهد. مردم به خبرنگار ما علت این درخواست را جلوگیری از پخش سریال های کره ای دانستند. مادربزرگی که در این تجمع حضور داشت به خبرنگار ما گفت دیگر خسته شده است و طاقت دوباره دیدن جومونگ را ندارد اما نوه اش بیخیال دیدن این سریال نمی‌شود. او حدود نیم ساعت خاطرنشان کرد که البته خودش در جوانی شبیه سوسانو بوده و کلی خواستگار داشته و…

مادری که عکس دخترش را در دست داشت نیز با چشمانی اشکبار نگران افت تحصیلی فرزندش بود. او میگفت از بس در سریال‌های کره‌ای دختران خدمتکار قصر، یکهو همسر پادشاه شده‌اند، دخترش دیگر به درس و مشق اهمیت نمی‌دهد و می‌خواهد خدمتکار بشود. وی عاجزانه به سمت سفارت کره فریاد میزد که «به خاطر آینده فرزندم پول ما را پس ندهید.»

در فاصله‌ای دورتر مردی ایستاده بود که وقتی علت حضورش را پرسیدیم گفت همینجوری داشته رد میشده و ایستاده که ببیند چه خبر است. وی سپس مکان را ترک کرد.

یکی از حاضران در تجمع نیز که به نظر تجمع را رهبری می‌کرد، بلندگو به دست گفت: «آقای وزیر خارجه به کره ای ها گفته که اگر بدهی ایران را ندهند ایران دیگر سریال کره ای پخش نمی‌کند. ما از جمهوری کره می‌خواهیم که همه آن پول را نوش جان کنند تا ما هم از شر این سریال‌ها خلاص شویم»

ثبت ديدگاه




عنوان