مصاحبه با مسئول مورد نظر
امضای دکتر تضمین است

راه راه: با عرض سلام خدمت شما مخاطبین عزیز روزنامه غرب. امروز در خدمت جناب آقای مسئول هستیم با یک مصاحبه خواندنی که پیشنهاد می‌کنم از دستش ندید.

– خب جناب مسئول در توافق برجام هم که شک…

– چرا شایعه درست می‌کنید؟ کجا شکست خوردیم؟ شما از کجا تغذیه میشید؟

– اجازه بدید من جمله‌ام رو کامل کنم. می‌خواستم عرض کنم که توافق برجام باعث شد شکاف زیادی بین آمریکا و اروپا ایجاد بشود.

– آفرین. در کنارش یک چیزای ساده‌ای مثل محدودیت هسته‌ای و بازدید از مراکز حساسمون هم پیش آمد که در مقابل دستاوردها اصلا چیزی نیست.

– البته شما وعده داده‌بودید همه تحریم‌ها برداشته شود…

– بله ما این رو در توافق هم ذکر کردیم و آمریکا هم با خوش قولی تمام قصد داشت همه تحریم‌های موجود و ناموجود را بردارد ولی متاسفانه صبح جمعه به من خبر دادند که روی آن قسمت توافق آب ریخته و ناخوانا شده. آمریکایی‌ها هم که حافظه ضعیفی دارند یادشان رفته بود اجرا کنند.

– خب شما چرا یادآوری نکردید؟

– ببینید من حقوقدانم نه سرهنگ و حقوقدان همه حرف‌هایش باید با سند باشد. در توافقنامه‌ای هم که دست ما بود آن بخش پاک شده بود که فکر کنم دلیلش این بود که یکی از اعضای تیم ما اشتباهی با خودکارهای جادویی نوشته بود و باز هم هیچ چیزی گردن آمریکایی‌ها نیست. که ما آن عضو را جریمه کردیم و یک سکه کمتر به او پاداش دادیم. البته موگرینی به من گفت امضای من تضمین است و اجازه بده تحریم‌ها را برداریم. ولی من گفتم هرگز! ما اخلاق را نمی‌بازیم. آفتاب تابان برجام را خدا آورد و حتما حکمت خدا هم بوده تحریم‌ها برداشته نشود.

– جناب دکتر این فردی که ذکر کردید همان فرد جاسوس…

– هیچ جاسوسی تو تیم ما وجود نداشته است. من خودم وقتی از داخل ماشین به چهره فرد مذکور نگاه کردم نتیجه نظرسنجی‌ام این شد که او فردی نیکوکار است و دلیل پیدا کردن شغل برای یک عکاس هم همین بوده است نه جاسوسی.

– در مورد بازدید اخیر و دستگیری یکی از افراد آژانس هم توضیح میدید؟

– سوال خیلی خوبی بود. یکی از مامورین آژانس که توافق را خوانده بود به خاطر محدودیت‌های ما دلش سوخته بود و با اجازه رئیس جمهور مودب و باهوش آمریکا مقداری اورانیوم غنی شده برای ما آورده‌بود که به ذخایرمان اضافه کنیم اما رفتار زشت عده‌ای تندرو با او باعث شد چهره ایران در مجامع بین‌المللی خراب شود و در مقابل جواد رو تحریم کنند.

– حضرتعالی که تجربه مذاکرات سعدآباد را جلوی چشمتان داشتید و حتی در کتاب خاطرات‌تان از بدعهدی آمریکایی‌ها در آنجا یاد کردید چه اتفاقی افتاد که تصمیم گرفتید دوباره مذاکره کنید؟

– خوب شد شما این سوال رو پرسیدید. حدود ۱۴ سال است که دلواپسان این دروغ را به من نسبت می‌دهند که من گفتم آمریکایی‌ها بدعهدند اما من اینجا قویا تکذیب می‌کنم.

– به عنوان سوال آخر برای برداشته‌شدن تحریم‌ها تصمیم جدیدی دارید؟

– بله ان شاالله ما قراره برجام دو رو رقم بزنیم.

– پس ما خیالمون راحت باشه جناب دکتر؟

– بله قطعا.

– ممنون از وقتی که در اختیار ما قرار دادید به عنوان حرف آخر اگر موردی هست بفرمایید.

– ممنون از شما به خاطر سوالات خوبتون. اما لازمه این مورد هم به مردم یاد بدهید که اگر انتقاد کنند ما لب‌های آن‌ها رو می‌بوسیم اما انتقاد بی‌جا باعث ناامیدی مسئول می‌شود. وقتی مسئول را ناامید کنند، خبرنگار نگاه می‌کند به اطرافش و می‌بیند خبری از مسئول نیست و می‌گوید از که مصاحبه بگیرم می‌روم جای دیگر. در نتیجه این موارد به ضرر خودشان و شما تمام می‌شود نه ما. پس عیدی ما به مردم این است که از ما کمتر انتقاد کنند.

ثبت ديدگاه




عنوان