سریع ترین خبر، دقیق ترین تحلیل
بی بی سیم

راه راه:خبر: پیرمردی افسار خرش را گرفته است و به اتفاق نوه­اش به بازار می­ رود.

مجری خبر: آقای بیل ­بیلکیان، واقعا چرا در کشورهای جهان سوم از منابع به درستی استفاده نمی­شه؟ منظورم اینه که بالاخره خر هست، اینام دونفرن، چی باعث می­شه که کار به جایی برسه که هیچ کدوم سوار خر نشن؟

بیل­ بیلکیان: ببینید اصولا وقتی جامعه گرفتار ایدئولوژی حکومت شده باشه و پتک تحقیر مدام به سرش کوبیده بشه، بعد از یه مدتی خرسواری از ذهن ناخودآگاه مردمش می­ره بیرون و شما حتی اگه خر پیشتونم باشه، فهم و درک خرسواری هرگز از ذهنتون عبور نمی­کنه. این جامعه یک جامعه بیماره.

خبر: پیرمرد نوه ­اش را سوار خر می­کند و هردو به راهشان ادامه می­دهند.

مجری خبر: سؤالم اینه، چرا جوون­ های روستا به تنهایی در میدان خطرناک خرسواری قرار می­ گیرن؟ اونم وقتی که این همه چاله تو روستا داریم، این شرایط از کجا سرچشمه می­ گیره؟

بیل­ بیلکیان: به یاد آیدا، نوشین، فرانک، سپهر، آرش و میلیون­ها جوون روستایی دیگه که جونشون رو به خاطر خرسواری از دست دادن، متاسفانه رژیم جوون­ ها رو سپر بلای خودش کرده و یه عده پیرمرد اون عقب وایسادن دارن کیفشو می­ برن. در عوض اونی که باید سوار خر بشه، جوون مظلومی می­شه که تو روستا هیچ­کس ازش حمایت نکرده. ننگ به این سیستم، ننگ به این برده­داری مدرن.

خبر: پیرمرد خودش سوار خر می­شود و همراه با نوه­اش به راه ادامه می­ دهد.

مجری خبر: شما سال­ها در این روستا زندگی کردید، اربابان قدرت و ثروت به کجا وصلن که تو روز روشن و بدون اینکه از کسی بترسن دارن جوونا رو از خر می­ کشن پایین؟ واقعا کسی نیست اونجا اعتراضی بکنه؟

بیل ­بیلکیان: به خاطر سیستم حکومتی، متاسفانه در طول این سال­ها یک مافیای خر و خرسواری تو روستا شکل گرفته که تمام خرها رو احتکار کرده. این­ها علاوه بر اینکه از بالا دارای رانت و حمایت­های خاص هستن، یک جمع و گروه مخوفی رو بین خودشون درست کردن که همه­ چی رو حتی قیمت خرسواری ساعتی رو کنترل می­ کنه، شما بدون اجازه این­ها حتی نمی­تونی به یه خر نگاه کنی چه برسه به اینکه بخوای یه مسافتی رو سوارش بشی. 

خبر: پیرمرد و نوه ­اش هردو روی خر می ­نشینند و به راهشان ادامه می ­دهند.

مجری خبر: آقای بیل­ بیلکیان، دو نفر سوار بر یک خر، فعالان محیط زیست کجان چرا از کسی صدایی درنمیاد؟ این همه سازمان حقوق حیوانات تو روستا هست چرا تا این لحظه ما هیچ واکنشی به این فاجعه ندیدیم؟

بیل­ بیلکیان: بله متاسفانه از داخل روستا جز چندتا سلبریتی کسی چیزی نگفته، ولی خوشبختانه انجمن حمایت از خران باری کمپینی با بیش سیصدهزار امضا تشکیل دادن و شروع کردن به فرستادن نامه به مجامع بین­ المللی که بیان و زودتر به داد محیط زیستمون برسن، یادمون باشه خرها امانت­ هایی هستند که ما موظفیم به دست نسل­های بعدی برسونیم، باید بدونیم با این شرایط از ما به عنوان نسلی از بشر یاد خواهد شد که نسل خر، این حیوان باهوش و باوقار و دوست­ داشتنی رو از بین برد و منقرض کرد.

يك ديدگاه

  1. بی بی سیم - آقای خبر ۱۳۹۸-۱۱-۰۳ در ۱۱:۳۳ ب٫ظ- پاسخ دادن

    […] بی بی سیم اولین بار در راه راه | باشگاه طنز و کاریکاتور انقلاب […]

ثبت ديدگاه




عنوان