صورتجلسه یک جلسه مهم صوری
شکر، صف و موضوعات وابسته

راه راه: صورتجلسه شماره ۳-۶۷+۸ کارگروه تنظیم فروش شکر
حاضران:
– نمایندگان اتحادیه شکرپاشان
– نمایندگان اتحادیه دلالان شکر
– نمایندگان اتحادیه شربت‌سازان
غایبان:
– نماینده مردم به دلیل حضور در صف خرید شکر
متن صورتجلسه:
جلسه کارگروه تنظیم فروش شکر در تاریخ ۲۹ تیر ۹۸ راس ساعت ۸:۳۰ پس از خوردن شربت نعنا خاکشیر آبلیمو که با قند درست شده بود در محل اتحادیه شربت ‌سازان و با حضور حاضران و غیاب غایبان آغاز شد. چند تن از نمایندگان اتحادیه شربت‌سازان به دلیل قرابت حوزه فعالیت نیابت نماینده مردم را به عهده گرفتند.
مصوبات جلسه:
– مقرر گردید میزان شکر های موجود در انبار و در معرض خطر فساد، پس از فروش مقدار قابل توجه به دلالان، سیاهه شده و هر روز توسط اتحادیه شکر پاشان به اطلاع کارگروه برسد.
– تصویب شد توزیع شکر دولتی همچنان در مکان ها و زمان های مورد اتفاق با اتحادیه دلالان شکر ادامه داشته باشد. همچنین اتحادیه دلالان شکر همچنان وظیفه پرکردن صف ها و خریدن مازاد خرید روزانه مردم در صف را بر عهده گرفت.
– مصوب شد افزایش قیمت بازار آزاد شکر، با هماهنگی اتحادیه شکرپاشان و به منظور هماهنگی قیمت شکر دولتی با آن صورت پذیرد. سود حاصل نیز نصف نصف به حساب اتحادیه های شکرپاشان و دلالان شکر واریز شود.
– مقرر گردید ساعات زمانی
توزیع شکر دولتی، از یک ساعت به یک ساعت و سه دقیقه افزایش یابد تا شخص توزیع کننده از طرف اتحادیه شکرپاشان، فرصت فرار از میان جمعیت را داشته باشد. همچنین این افزایش زمان به اطلاع عموم نرسد. نماینده اتحادیه شربت‌سازان هم این موضوع را به نماینده مردم اطلاع ندهد. اصلا غلط گیر بگیرین این تیکه صورت جلسه رو.
– اتحادیه دلالان شکر، وظیفه اطلاع رسانی و تاکید بر روی دولتی بودن شکر مذکور را بر عهده گرفت تا آن دسته از مردم که به صف نشتافته اند بشتابند.
– قرار شد اتحادیه شربت‌سازان در اسرع وقت، دستور تهیه شربت با تمامی شیرین کننده های موجود از جمله: قند، نبات، نی شکر، بستنی، لپ‌های نی نی و دیگر شیرین کننده ها را منتشر کند. این اقدام در راستای گرم بودن هوا و اذیت نشدن مردم به خاطر نخوردن شربت صورت می پذیرد.
– همچنین پیشنهاد توزیع شربت در صف توسط اتحادیه شربت‌سازان داده شد که به خاطر ذی نفع بودن این اتحادیه توسط اکثر اعضای کارگروه رد شد.
– مقرر شد اتحاد شکرپاشان هماهنگی های لازم را با سازمان های حمل و نقل عمومی برای انتقال مردم به صف های سطح شهر داشته و گزارش آن را در جلسات آینده تقدیم کارگروه کند.
– اتحادیه دلالان شکر به صورت کاملا خودجوش پذیرفت تا با هماهنگی اتحادیه قاچاقچیان، اقدام به نصب کولر گازی در صف کند. بودجه این اقدام از محل اعتبارات کارگروه تامین خواهد شد.
– به اتفاق آرای اعضا، قرار شد جلسه بعدی از شب قبل آغاز شده و شام شب قبل خوراک کوبیده و ریحان باشد. همچنین اعضایی که سفارش غذای دیگری دارند در پایان جلسه به میزبان جلسه اعلام کنند.
– با توجه به میزان شکر موجود، مقرر شد جلسه آینده به جای شربت نعنا خاکشیر آبلیمو با قند، شربت آبلیمو خیار با شکر در جلسه توزیع شود.
در پایان، اعضای کارگروه که جمعیتی ۲۵۸ نفری را تشکیل میدادند هرکدام با برداشتن یک بسته ۷۰ کیلویی شکر به سمت بازار آزاد روانه شدند. همچنین اتحادیه شکرپاشان قول داد با همان ۷۰ کیلو شکرِ نماینده مردم شربت تهیه، و در میان ایشان توزیع کند.

ثبت ديدگاه




عنوان