انشا
صرفه جویی چیست؟

راه راه:

موضوع انشا: صرفه جویی چیست؟

صرفه‌جویی چیست؟

بر همگان واضح و ومبرهن است که بعضی‌ها فکر می‌کنند صرفه‌جویی یعنی لامپ‌های اضافی خانه را خاموش کنیم یا با چند سطل آب ماشینمان را بشوییم یا مثلا از قرار دادن غذای گرم در داخل یخچال خودداری نماییم. خیر اینگونه نیست! صرفه‌جویی یعنی همان کنتور برقی که تا چند روز پیش همانند فرفره می‌چرخید اما امروز به لطف اصغرآقا برقکار ساعت‌ها طول می‌کشد تا چرخشش را ببینیم. صرفه‌جویی یعنی همین سیمی که از دکل برق به داخل مغازه جوشکاری آقا مراد رفته و چندماهی‌ست دیگر پول برق نمی‌دهد و کار و کاسبی‌اش هم خوب گرفته است.
 راه‌های زیادی برای صرفه‌جویی و استفاده درست از منابع انرژی مثل آب و برق و گاز و دیگر نعمت‌های خداوند موجود می‌باشد. مثلا بقالی سر کوچه‌مان خیلی آدم صرفه‌جویی می‌باشد و حالش از اسراف کردن بهم می‌خورد او آنقدر شریف است که شیر‌هایی که خراب و ترش می‌شوند را به خانه می‌برد و می‌جوشاند و با چند قاشق سرکه آن‌ها را تبدیل به پنیر می‌کند و می‌فروشد.
همسایه‌مان آقای کتابچی نیز خیلی محترم است او از اداره‌اش برای خودش و ما برگه ‌A4  میاورد تا در هزینه خرید کاغذ صرفه‌جویی شود و درخت‌های کمتری قطع شوند. شوهر عمه‌مان نیز خیلی آدم به فکری است او شب‌ها چراغ‌های ماشینش را روشن نمی‌کند و تابستان‌ها حاضر است از گرما تلف شود اما کولر ماشینش را روشن نکند تا در مصرف برق صرفه‌جویی شود.
من از این انشا نتیجه می‌گیرم که صرفه‌جویی چیز خیلی خوبی است و همه باید مثل ما صرفه جویی نمایند و انشای من بهترین انشا‌ی دنیا است و معلم‌مان باید به من بیست دهد تا تشویق شوم و انشا‌های بهتر‌تری نوشتن نمایم.

ثبت ديدگاه




عنوان