چگونه فرزندم را به ادبیات و مطالعه علاقه‌مند کنم؟
خط‌کش فلزی!

راه راه: الگوی مناسبی باشید
فرزندان بیش از هرکس از والدین الگو می‌گیرند. در روز دقایقی از تلفن همراه خود دل کنده، کتابی در دست گرفته و خود را مشغول مطالعه‌کردن نشان دهید. اگر وابستگی شدید به موبایل تلفن همراه دارید تنها کاری که می‌توانید انجام دهید انتخاب یک کتاب قطور و جاسازی موبایل درون آن است.

خرید لوازم‌التحریر مناسب
لوازم‌التحریر نقش به سزایی در تربیت و تشویق فرزندان به مطالعه دارد. برای آن‌ها خودکارهایی بخرید که برای لای انگشت گذاشتن مقاوم باشد و خط‌کشی فلزی که با چندبار اصابت و ضربه زدن نشکند. در کل به مقاومت لوازم‌‌تحریر دقت کنید.

فواید مطالعه را برای آن‌ها تشریح کنید
نمونه‌های موفق تحصیل بین اقوام و آشنایان را به نرمی توی سرشان بکوبید. مثلا اگر در فامیل مهندس با معدل بالا یا فارغ‌التحصیل ادبیات‌فارسی که دیوان حافظ و شاهنامه را کامل از حفظ است دارید، به بیکار بودنش اشاره نکنید و تنها نیمه‌ی پر لیوان را ببینید تا فرزندتان نیز مثبت‌اندیش بار بیاید و مسیرش تغییر نکند. اگر هم در دور و برتان الگویی ندارید از ترکیب کار راه‌انداز «بچه مردم» استفاده کنید.

تنبیه
اگر هیچ‌کدام از روش‌ها افاقه نکرد از فرزندتان دعوت کنید به اتاقش برود و به کارهای بدش فکر کند و خودتان در این فرصت به بازی کردن با تلفن‌همراه ادامه دهید.

ثبت ديدگاه




عنوان