سمندون و مسئولیت‌هایش
گوشت بشود به تن‌شان!

آیا می‌دانید اگر سه ساعت با پاهایتان از میله بارفیکس آویزان بمانید، وارد کشور «ناریا» در جهان موازی می‌شوید؟

آیا می‌دانید «سمندون» یک بچه‌غول ناریایی بود که گوش‌های تابه‌تای زی‌زی‌گولو را مسخره کرد و زی‌زی‌گولو برای اینکه ادبش کند، او را برای هفت سال به زیرزمین خانه آقای احمدی فرستاد؟

آیا می‌دانید سمندون به‌تازگی در ناریا «کُلنگِ ایختیساد» شده‌است و تا چهار سال پیش هم «اَرّه‌ی پول‌دانی‌گُنده» بود؟ (در ناریا به وزیر اقتصاد، کُلنگِ ایختیساد می‌گویند. اَرّه‌ی پول‌دانی‌گُنده هم چیزی شبیه رئیس بانک‌مرکزی است.)

آیا می‌دانید ناریایی‌ها با تورّم حال می‌کنند و فحشِ بد گذاشته‌اند وسط برای هر دولتی که تورّم را به زیر پنجاه‌درصد برساند؟

آیا می‌دانید سمندون در دورانی که اَرّه‌ی پول‌دانی‌گُنده بود، حجم پایه‌پولی (پول پُرقدرت و عامل اصلی تورّم) ناریا را از ‌۲۲۰ هزار میلیارد تیشه (واحد پول ناریا) به ۴۶۱ هزار میلیارد تیشه (معادل نصفِ چاپ پول در ناریا) رساند که این رخداد در تاریخ ناریا بی‌سابقه است و ناریایی‌ها آنقدر با تورّم حاصل از آن حال کردند که به سمندون لقب «سُلطون» دادند؟

آیا می‌دانید ناریایی‌ها لقب شوخ‌طبع‌ترین اَرّه‌ی پول‌دانی‌گُنده را هم به سمندون داده‌اند؟ پس از آنکه ناریایی‌ها در پیِ تشویقِ دولت، پول‌‌های خود را در بازارِسرمایه سرازیر کردند، سود بین‌پول‌دانی از زیر ۱۰درصد تا ۱۷درصد افزایش پیدا کرد و بازارسرمایه سیسِ آبشار گرفت. ناریایی‌ها هم به این سیس آبشار آنقدر خندیدند تا اینکه روده‌هایشان پاره‌پوره شد و مجبور شدند با نِیِ نوشابه برای خودشان روده بسازند.

آیا می‌دانید در زمانی که سمندون ارّه‌ی پول‌دانی‌گُنده بود، ناریایی‌ها برای توصیف رشد قیمت ارز، بشکن‌زنان می‌خواندند: «هوا می‌ره! نمی‌دونی تا کجا می‌ره!»؛ زیرا سمندون ارز را ۹۱۵۵تیشه تحویل گرفت و ۳۴ ماه بعد آن را به ۳۱۸۵۶تیشه رساند؟

آیا می‌دانید عملکرد بی‌همتای سمندون در پول‌دانی‌گُنده، سبب شد که در سه سال گذشته، از روی حسادت، او را در تلویزیون ناریا بایکوت کنند؟

آیا می‌دانید در سه سال گذشته، دولت ناریا تورّمِ ۶۰درصدی را که با زحمت‌های شبانه‌روزی سمندون ایجاد شده‌بود، به ۳۲درصد رساند؟ البته سمندون که کُلنگِ ایختیساد بامرامی است، آبروی دولت گذشته را خرید و تورّمش را ابتدا ۳۵درصد و چند روز بعد ۴۰درصد اعلام کرد.

آیا می‌دانید در ناریا زحمتکش‌ترین افراد، کارمندان پول‌دانی‌ها هستند و تنها کسی که به این مسئله توجهی درخور دارد، سمندون است؟ اون در اولین حضورش در تلویزیون، پس از سه سال بایکوت، این قشر را فراموش نکرد و تأکید کرد که وام‌های کم‌بهره با مهلت بازپرداخت طولانی، گوشت شود به تن‌شان.

 

 

 

 

 

 

 

ثبت ديدگاه