نگاهی به فیلم‌های جشنواره فجر
فیلم «دو روز دیرتر»، خلاقیت آزاردهنده

فیلم «دو روز دیرتر» را اصغر نعیمی کارگردانی کرده. به خلاقیت بالای فیلم دو روز دیرتر می‌توان نمره بیست داد. البته اگر شاخص نمره را از ۱۰۰ در نظر بگیریم. ولی خب همین نمره هم در جشنواره‌ای که دیدیم نمره پایینی حساب نمی‌شود، نهایتا از پنج‌تا فیلم نسبتا کمدی نمره‌اش کمتر شود. البته اینکه جشنواره بیشتر از پنج فیلم نسبتا کمدی نداشت هم در این موفقیت بی‌تأثیر نیست . ولی خب از بازی خوب بازیگران نباید بگذریم؛ سینا مهراد نشان داد تغییر اسمش جواب داده و از زیر اسم سهیلی بیرون آمده است.

فقط چیزی که مخاطب را اذیت می‌کرد خلاقیت نویسنده بود. ابتدای کار فکر می‌کردم داستان فیلم مثل رمان‌هایی است که دوران نوجوانی می‌خواندم ولی دیدم این فکر خیلی بی‌انصافانه است. در آن رمان‌ها پدر شرط از ارث محروم نشدن فرزندش را ازدواج کردن قرار می‌داد. ولی در این فیلم چون فرزند، عروس شده، پدر برای اینکه ارث را بپیچاند بچه‌دار شدن را بهانه می‌کند و اتفاقاتی در ادامه می‌افتد که احتمالا همه‌تان الان پیش‌بینی‌اش کرده‌اید! همه این‌ها را بگذارید کنار کلی شوخی مثبت هجده که فوران خلاقیت نویسنده را در شوخی‌نویسی نشان می‌دهد.

البته از حق نگذریم کارگردان آخر فیلم دوباره غافلگیرمان می‌کند و درحالی که انتظارش را نداشتیم متوجه می‌شویم پدری که قرار بوده فرزندش را از ارث محروم کند، یک کارهایی کرده و قرار بوده تا زمان تولد بچه از آن مطلع نشوند و ما می‌مانیم و یک دنیا شرمندگی از قضاوت زودهنگاممان!

 

ثبت ديدگاه