مصاحبه با عضو خواننده شورای شهر درباره مسائل شهری
پلاسکوریزی ویولونسل در سیاست و شهرسازی

راه راه: خیابان جمهوری بازگشایی شد و دوباره مردم کشور و کسبه منطقه می توانند به کار و زندگی روزمره شان برسند اما برای انجام رسالت خبرنگاری مان و خیلی رسالت های دیگر که برای خودمان قائل هستیم، مصاحبه ای ترتیب دادیم با یکی از اعضای شورای شهر که از غذای روزگار (یا قضای روزگار، فرقی نمی کند!) دکترای موسیقی از یکی از دانشگاههای فرنگی دارد و قبل از اینکه وارد لیست یکی از گروهها شود و از آنجا روی صندلی شورای شهر بنشیند، بر “زورق مهتاب” می نشست و در “تمنای وصال”ِ  “ساقی رضوان”، از “داغ تنهایی” عاشق، “شِکوه” می کرد و “اشک مهتاب” را شماره می نمود و صدالبته با “غوغای جان”ِ “قاصدک”، “همنوا” می گشت و می خواند.

پیش از آنکه نظر شما را به این مصاحبه جلب کنیم، باید مژده بدهیم که با دو عضو دیگر شورای شهر که از غذای روزگار (یا همان قضای روزگار) رشته تحصیلی و سوابق کاری آنها هم با وظایف و فعالیتهای شورای شهر کاملاً – تکرار می کنیم، کاملاً – متناسب است، نیز مصاحبه کرده ایم که در روزهای آینده، تقدیم شما خواننده خوب خواهد شد. این دو عضو دیگر، یکی دارای دکترای زبان! و دیگری خانمی هستند چهل و سه ساله و دارای لیسانس مدیریت بیمارستانی!

 

+ مرسی آقای دکتر از اینکه وقتتون رو به خوانندگان ما دادید، لطفاً بفرمایید جایگاه و نقش شورای شهر در پیشگیری از حوادثی مانند پلاسکو، چیست؟

– من هم مرسی که شما هم بله! یعنی صدای مسئولین را به مردم و صدای مردم را…. در جواب سوال شما باید تأکید کنم که نقش شورای شهر مثل نقش ویولونسل در ارکستر هست یعنی می تونی تا وقتی که می خوای استراحت کنی یا پارتیتور(۱) خودت را ورق بزنی، چون ده نفر دیگر هستند که می زنند و اصلاً معلوم نمی شود که شما نمی زنید!

+ممکنه کمی بیشتر توضیح بدید؟

-چرا گوش نمی کنید؟ همین دیگه… بقیه ساز می زنند و در پایان شما هم با بقیه تشویق می شوید و حقوق می گیرید. اما اگر خرابکاری شد، مبادا بلند بشید، خیلی شیک و مجلسی سازتون رو برمی دارید و در غروب محو می شید. اگر متوجه نشدید متوجهتون کنم؟!

+بله! یعنی نه! مرسی. پس اگر ممکنه بفرمایید مقصر اصلی در حادثه پلاسکو کیه به نظر شما؟

-ببینید عزیزم، گروه های زیادی که مخالف دولت هستند برای خراب کردن نتایج درخشان برجام برنامه ریزی کردند مثل داعش که هوای کشور رو آلوده کرد یا طالبان که سیل درست کرد فرستاد سیستان و بلوچستان! اما خوشبختانه بروبچه های رسانه ای خیلی خوب سلفی گرفتن بعضی از همکاران رو پوشش دادن تا انتخابات آینده شورای شهر و حتی ریاست جمهوری – زبونم لال – اشکالی، ایرادی پیدا… راستی مدیر دفترم اون امانتی رو خدمت شما داد؟

+امانتی؟!! بله…بله…پاکت رو می فرمایید… واقعاً شرمنده مون… چیزه…خواننده های ما خیلی علاقمند بودن بدونن کی آلبوم جدیدتون به بازار عرضه میشه؟

-البته مشغله کاری شورای شهر و مسائل پیچیده کلان شهری مثل تهران، اجازه نمیده که مثل قبل به درخواست های علاقمندانم جواب بدم ولی بعد از این حادثه ساختمان پلاسکو، دارم یک ترانه ای رو آماده می کنم تا به آتشنشان های عزیز و قهرمانمون تقدیم کنم که قبل از انتخابات آماده میشه حتماً… (در این لحظه به تلغن همره جواب میدهد) بله؟ گفتم که مصاحبه دارم الان مزاحم نشید!…سههههههههههه میلیون؟!! مگه می خواد شاهنامه بگه؟!!… ی لحظه… شما دیگه سوالی ندارید؟

+نه! بازم مرسی و براتون آرزوی موفقیت می کنیم

– باشه. خداحافظ…


پاورقی

پارتیتور: برگه هایی که اعضای گروه ارکستر مقابلشان می گذارند و روی آن نت های موسیقی نوشته شده است.

 

۲ Comments

  1. حسن ۱۳۹۵-۱۱-۱۴ در ۸:۲۷ ق٫ظ- پاسخ دادن

    به نظرم متن خوبی نبود.
    یخ و البته خیلی یخ.
    فقط اونجاش که به نقش طالبان و داعش اشاره شده بود جالب بود
    به امید دیدن متن‌های بهتر

  2. امیرحسن محمدپور ۱۳۹۵-۱۱-۱۳ در ۱۱:۳۱ ب٫ظ- پاسخ دادن

    اشاره های غیر مستقیم به اون عضو شورای شهر واقعا عالی بود

ثبت ديدگاه




عنوان