سنت های مغفول مانده
بگو آآآآ عشقم

راه راه: نشسته‌اید و دارید خودتان را کنترل می‌کنید که عوق‌‌تان نریزد کف اینستاگرامِ با تم قرمز. در حالی که ولنتاین تنها یکی سنت‌های بومیِ نمی‌دانم کجاست، و کلی چیز میز جذاب‌تر هم هست و حالا کجایش را دیده‌اید. به امید رسیدگی بیشتر متولیان امر؛ شش سنت اسم و رسم دار جهانی که متأسفانه در ایران نادیده گرفته می‌شوند و مانند ولنتاین به آن بها داده نمیشود:

جشن میمون‌ها در تایلند: یک مراسم بخوربخور برای این طفل معصوم‌هاست. هم برای این‌ها خاطره می‌شود، هم روح داروین دعاگوی صاب‌مجلس خواهد بود. در صورت محدودیت در میمون کشور، می‌توانید از سگ، گربه، یوز و سایر جانداران بومی استفاده کنید که همزمان فرهنگ غنی پارسی نیز تقویت شود.

گریه یک‌ماهه عروس‌ها در چین: این مورد احتمالا به معنای «من مامانمو می‌خوام» باشد. اما به‌جهت نق‌زنی مداوم عروس خانم‌های وطن با موضوع «چرا مامانت اون‌جوری نگام کرد» یا «منظور خاله‌ت از اون تیکه‌ش، من بودم» خودش تقریبا در ایران برگزار می‌شود، یک‌کمی طولانی‌تر!

پرکردن دندان عروس و داماد در جزایر بالی: قطعا جدّی نگرفتن این سنت در ایران، زیر سر مافیای بیمه‌های تکمیلی است که سبب شده زوجین با دندان‌های درب و داغان به خانه بخت بروند و رویشان نشود یک آآآآآ در روی هم بگویند و بنیان‌های خانواده این‌جور متزلزل شود. یوسف سلامی را هم که برداشته‌اند برده‌اند سبزه‌میدان تا جویای روند پیشروی کرونا از جمعیت حاضر باشد، به ناچار دندان ملت نصفه مانده است.

سوراخ کردن زبان در هند: که البته این مورد را ولش کنید! باعث محدودیت در کل‌کل و زبان‌درازی آدم می‌شود و اینجا شدنی نیست.

مراسم شکستن کاسه بشقاب قبل از عروسی در آلمان: رفاه‌زده‌های بدبخت را ببنید چه‌جور سرمایه‌شان را تلف می‌کنند. ما البته خودمان همزمان با ولنتاین، «اگه خرس و خوک و شکلات یادش رفت، هرچی شکستنی دم دستته شوت کن توی صورتش آدم شه» داریم و نیازی به سنت آلمانی‌ها نداریم. همچین غرب‌زده‌ی ندیدبدید هم نیستیم.

مراسم ال‌کولاخو در اسپانیا: در این برنامه شاد و مفرح، مردان با پرش از روی چند نوزادِ چیده‌شده در کنار هم، توانمندی‌های خود و فاق شلوارشان را به اطلاع عموم می‌رسانند. واقعا در جایی که طرف همزمان برای شصت نفر هدیه «ولن» (لطفا با دهن کج تلفظ شود) می‌خرد و اسم خودش را هم گذاشته مرد و فکر می‌کند زرنگ هم هست، جای این مورد خالی است که اقلا بخندیم دلمان خنک شود. والنتین مقدس که نزد کمرش را دو تا کند.

۲ Comments

  1. حیدر ۱۳۹۹-۱۱-۲۸ در ۱۲:۲۶ ب٫ظ- پاسخ دادن

    یکم لوس بود

  2. معصومه اسدی ۱۳۹۹-۱۱-۲۷ در ۱۱:۰۳ ب٫ظ- پاسخ دادن

    خیلی جالب بود😂

ثبت ديدگاه




عنوان