چگونه ثروتمند شویم
راه های دور زدن خط فقر

راه راه: همانطور که می دانید جدیداً اعلام شده خط فقر برای یک خانواده چهار نفره، ۱۰ میلیون تومان است. بنابر این خیلی راحت می شود محاسبه کرد که خط فقر برای یک خانواده پنج نفره، دوازده و نیم میلیون تومان است! البته ما که قصد نداریم خط فقر را بالاتر ببریم، اتفاقاً می خواهیم فاصله اش را با شما آنقدر کمتر کنیم که حداقل مثل دلفین ها، سرتان را بالا بیاورید و نفسی تازه کنید.
برای همین، محاسبه خط فقر را رو به پایین شروع می کنیم: با احتساب ۱۰ میلیون برای چهار نفر، میشود حساب کرد که یک خانواده سه نفره، خط فقرش هفت و نیم میلیون تومان است و بهتر از آن، خانواده دونفره است که روی خط فقر پنج میلیون تومانی قرار دارد.
با این حساب خانواده یک نفره، یعنی شما عزب ها و مجردان گرامی، خط فقرتان دو و نیم میلیون تومان است! الان هم که حداقل دستمزد ماهانه، ۱٫۸۳۵٫۴۲۶ تومان است! حالا روزی دوساعت هم بیشتر اضافه کاری کنید و پاداش و مزایا را هم که حساب کنید، همان ماهی دو و نیم را می توانید در بیاورد و خودتان را بالای خط فقر قرار دهید. تازه ۴۵٫۵۰۰ تومان هم که یارانه دریافت می کنید، پس دیگر مشکلی نیست! تبریک می گویم؛ شما حالا بالای خط فقر قرار دارید. فقط باید حواستان را جمع کنید که تا آخر عمر همینطور عزب و تنها بمانید!
پس متوجه شدید که بهترین راه برای دور زدن خط فقر و حتی بالارفتن از آن، این است که فکر ازدواج و تشکیل خانواده را از ذهنتان بیرون کنید. البته در مثال بالا، ممکن است کسی نتواند مزایای بیشتری بگیرد و حقوقش با همان یارانه ۴۵٫۵۰۰ تومانی، باز هم به زور به خط فقر مجردان، یعنی دو و نیم میلیون تومان برسد. باز هم مشکلی نیست! برای آن هم راه حلی هست…
همانطور که دیدید، ۱۰ میلیون تومان را تقسیم بر چهار کردیم و فهمیدیم خط فقر هر نفر دو و نیم میلیون است؛ و احتمالا می دانید که حاصل تقسیم هر عدد بر صفر، تعریف نشده است! پس برای اینکه غنی و ثروتمند زندگی کنید و نگران خط فقر و بالا و پایین شدنش باشید، کافی است بمیرید!

ثبت ديدگاه




عنوان