کاندیداشو18 / کاسبان تحریم با ترامپ دستشان در یک کاسه بود که من آن را قطع می‌کنم
رفقای ترامپ فلان فلان شده و دشمنان آقام بایدن

آقای همتی در مناظره انتخاباتی سوم خود گفت: نگذارید نگاه ارباب، رعیتی در جامعه حاکم شود.
ایشان در جواب خبرنگاری که گفت: آقای همتی میشه بیشتر توضیح بدید وبفرمایید چه راهکارهایی برای برون رفت از این نگاه دارید؟
گفت: چرا به من نگفتی جناب آقای همتی؟ به شما جواب نمی‌دم… ولی حالا….
ببینید اصولا ارباب و رعیت در دنیای مدرن امروز واژه‌های برازنده‌ای نیستند. کلی معادل می‌توان برای آنها یافت که در شأن مسئولان و مردم باشد.
مثلا در محیط اداری، رئیس و کارمند، شاید معادل‌های مناسبی باشند. هر چند احساس می،کنم شاید عنوان قربان، بهتر بتواند نزدیکی کارمند و مدیر را نشان دهد.
وی در ادامه افزود: گاهی اوقات هم لزومی به استفاده از این واژگان نیست، همینکه فرد دارای مسئولیت خطیر، رفتاری بروز دهد که نشانگر صمیمیت او با مردم باشد، کفایت می‌کند.
مثلا زمانیکه با ماشین لوکس خارجی، به کارخانه خودروسازی داخلی رفته و ازهمان داخل ماشین، به کارگران مصنوعی‌ترین لبخند خود را بزند هم به روابط فی ما بین شأنیت داده‌ است، خدا از او راضی باشد.
نکته مهم درین رابطه سرزدن به کارخانه در روز کارگر است. این زیرکی، شخصیت متواضع شما را چندین درجه ارتقا می‌دهد.
جناب آقای همتی در پاسخ به سؤالی مبنی براینکه اوج نفی این نگاه را در چه زمانهایی می‌توان مشاهده کرد گفت: در مواردی ، استفاده از زمان‌های طلایی بحران‌ها، می‌تواند نفی کننده این نگاه باشد. حوادث طبیعی نظیر سیل و زلزله بهترین تایم برای بروز و ظهور رابطه گرم بین مردم و مسئولین است. درین موقعیت‌ها، به راننده بگویید در فاصله یک گامی چادر اسیب دیدگان توقف کند، تا براقی واکس کفشهایتان، تلألو اشعه‌های خورشید را به سخره گیرد و اسیبی به آن وارد نشود، تا آسیب ‌دیدگان از بلایا با دیدن برازندگی شما،شوق زندگی دوباره پیدا کنند. از شاسی پیاده شده و وارد چادر شوید. درین موارد به علت آلام وارده به آسیب دیدگان مثل همیشه از جایگاه خود تنزل یابید (می‌دانم،خیلی سخت است ولی چاره‌ای نیست) و سرپا روی فرش داخل چادری که حکم خانه را دارد، فرود آیید و با گفتن جملاتی نظیر «درست میشه و صبر داشته باشید» با مصیبت ‌زدگان همدردی کنید.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: راستگو بودن یکی از مصداق‌های حسنه‌ی اخلاقیست. حتی زمانیکه از شما پرسیدند چه ماشینی سوار می‌شوید، بدون شک،با زل زدن به دوربین و گفتن واقعیت، که پورشه خودروی من است و من از اول پولدار بودم، صداقت خود را به خلق الله نشان دهید.
همانا دروغگویان دشمن خدایند.

درنهایت هم، می‌توانید در مصاحبه خبری، میکروفون خبرنگارِ پایین رتبه را، پرت کرده و با گفتن «یک جو عقل داشته باشید» نشان دهید که چقدر ازین نوع نگاه ارباب رعیتی تنفر دارید.

ثبت ديدگاه




عنوان