خبرکش
روحانی تا ابد…

بالیدن
حسن روحانی بالید. در پی سخنان قدرتمندانه‌ی رئیسی در مجمع عمومی سازمان ملل، حسن روحانی و اطرافیانش به دولت تدبیر و امید بالیدند. حسام‌الدّین آشنا که از شدت بالیدن اشک در چشمانش حلقه زده بود در توضیح این اقدام گفت: “سخنرانی مجمع عمومی سازمان ملل سوسیس تخم‌مرغ نیست که اینقدر زود آماده شود”. وی همچنین افزود: “این سخنرانی از سخنرانی‌هایی بود که در دولت روحانی آماده شده بود و در کشوی میز دفتر ریاست‌جمهوری جا مانده بود”.
وی در پاسخ به این سؤال که پس چرا در همان دولت تدبیر و امید از این سخنرانی‌ها نمی‌شد، گفت: “تقصیر احمدی‌نژاد است” و از ارائه‌ی توضیح بیشتر خودداری کرد.
بسیاری از کارشناسان معتقدند دولت حسن روحانی خیلی مظلوم است، چرا که طی هشت سال تمام خرابکاری‌های احمدی‌نژاد را به پای او نوشتند از جمله توافق ضعیف برجام، ده برابر شدن دلار و بحران‌های اقتصادی و اجتماعی؛ و حالا که وقت درو رسیده، تمام دستاوردهای وی را به نام رئیسی می‌نویسند از جمله پیوستن به سازمان شانگهای و واردات واکسن.
در هر صورت کارشناسان تخمین می‌زنند تا سال ۱۵۰۰ هر اتفاق خوبی که توی این مملکت بیفتد حاصل تلاش‌های حسن روحانی است که در زمان دولت خودش فرصت شکوفایی نیافت.

شکاف
شکاف‌ها بیشتر شد. یک مقام وزارت خارجه‌ی آمریکا با اشاره به تغییر در تیم مذاکره‌کنندگان ایرانی گفت: “ما حتی با مذاکره‌کنندگانی که با آن‌ها آشنا بودیم نیز نتوانستیم شکاف‌ها را از بین ببریم، اگر شما آن متغیّرها را تغییر دهید به‌سختی شاهد خواهیم بود که این کاهش شکاف‌ها به سرعت اتفاق بیافتد”.
در پی این سخنان، شکاف‌ها که به یاد ترامپ افتاده بودند از ترس آن دوران، دوباره افزایش یافتند. شکاف‌ها بر این باورند بلایی که ترامپ بر سرشان آورد تانوس در فیلم انتقام‌جویان بر سر جهان نیاورد.
کارشناسان نیز معتقدند این که یک کشور خودش شکاف‌دهنده باشد و در عین حال از افزایش شکاف‌ها بنالد و آن‌ها را گردن طرف مقابل بیندازد، خدایی خیلی رو می‌خواهد و الحقّ و الانصاف آمریکا همچین رویی دارد که در نوع خودش بی‌نظیر است.
به گفته‌ی منابع موثّق، ایرانی‌ها گفته‌اند که دوران خوش‌خوشان آمریکا در مذاکرات تمام شده و اگر راست می‌گوید حالا بیاید ببینیم چند چند است؟

خل
بن سلمان خل شد. برخی منابع در دربار پادشاهی عربستان انزوای شدید محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی را فاش کردند که این موضوع در وخامت اوضاع روانی و خلق و خوی او منعکس شده است.
به گفته‌ی منابع موثّق، پس از اقدامات ضدّ حقوق بشری عربستان سعودی در چند سال اخیر بسیاری از دولت‌ها شماره‌ی بن سلمان را بلاک کرده و در هیچ کشوری راهش نمی‌دهند. حتی آمریکا در دوران بایدن ترجیح می‌دهد شیرش را از سایر مناطق به‌خصوص اروپا تهیه کند، هرچند کمی گران‌تر باشد.
همچنین شنیده‌ها حاکی از این است که بن سلمان شدیداً تحت فشار روانی است و سلطنتش را در خطر می‌بیند لذا حاضر است وایتکس و مواد ضدعفونی‌کننده‌ی کشور میزبان را خودش شخصاً تهیه کند، چرا که چند سال قبل و بعد از دیدار بن سلمان با ترامپ، محل نشستن بن سلمان را به دستور ترامپ ضد‌عفونی کرده بودند تا شپش نگیرد.
کارشناسان معتقدند بن سلمان بالا برود، پایین بیاید، آخرش در این منطقه سعودی می‌ماند و ایران، لذا خدا به داد سعودی برسد.

ثبت ديدگاه




عنوان