اسرائیل، ایران را تهدید کرد.
کَل اگر طبیب بودی، گنبد آهنینت، آبکش نبود.

فاکس نیوز ادعا کرد که بر اساس یک گزارش درز شده از جلسه‌ محرمانه‌ رهبران اسرائیل، این کشور در حال تدارک برای حمله به تاسیسات هسته‌ای ایران است. رئیس مجمع امنیت دفاعی رژیم صهیونیستی هم در حالی‌که سعی می‌کرد خنده‌ خود را پنهان کند، گفت: «اسرائیل اجازه نخواهد داد که ایران هسته‌ای شود.» در ادامه به تحلیل چند کلیدواژه از این خبر می‌پردازیم.

گزارش درز شده: با توجه به وجود درز و دورزها و سوراخ‌های فراوان در منطقه جغرافیایی موسوم به شهرک صهیونیست‌نشین، از هوا گرفته تا زمین، اصولاً هر خبری که می‌رسد یا درزدار است یا جرواجر. پس لزومی نداشته که گزاشگر، بر درزشدگی آن تأکید کند. مخاطب، خود به میزان تورتوری بودن دیوار امنیتی رژیم، واقف است.

رئیس مجمع امنیت دفاعی رژیم صهیونیستی: عنوانی پر طمطراق که صرفاً جنبه تزیینی دارد. مانند آباژور گوشه پذیرایی که سالی به دوازده ماه، روشن نمی‌شود و فقط دم خانه‌تکانی عید، آقای خانه آن را جابه‌جا کرده و زیر و روی آن را دستمال می‌کشد و زیر لب، غر می‌زند که: «فرچه توالت، کارایی‌اش از این بیشتره. حیف پولی که بابتش دادم.» مثال ملموس‌ترش هم، عنوان دبیرکلی سازمان ملل متحد است؛ هرچقدر ایشان وجاهت دارد، رئیس مجمع امنیت دفاعی رژیم صهیونستی قطعا کمتر از او دارد.

گزینه نظامی معتبر: با عنایت به بی‌اعتبار بودن این رژیم، واژه معتبر در مورد تمام وابستگان نسبی و سببی و کلامی و لغوی و زبانی و… فاقد اعتبار بوده و ترکیب اضافی محسوب می شود. لذا گزینه نظامی هم بالتبع، از درجه اعتبار ساقط می‌گردد. مضاف بر اینکه کل اگر طبیب بودی، گنبد آهنین بالای سر خود را لحیم می‌کردی تا به آبکش روحی تبدیل نشود.

جلسات محرمانه: تا زمانی که قاشق، روی یغلاوی غذای زندانیان اسرائیل وجود دارد، هیچ جلسه‌‌ محرمانه‌ای در هیچ نقطه از شهرک صهیونیست‌نشین برگزار نخواهد شد، مگر اینکه نفر دومش، یک زندانی فلسطینی قاشق به‌ دست باشد. نفر دوم از این بابت تذکر داده شد که اسرائیلی‌ها در خلوت تنهایی هم، هوس کارهای خاک بر سری نکنند. از خدا که نمی‌ترسند، حداقل از یک اسیر فلسطینی تونل‌حفرکن خجالت بکشند.

رهبران اسرائیل: جغرافی‌دان‌هایی که استاد با ارفاق نمره‌ی ۲/۵شان را ۱۷ کرده و درس را پاس کرده‌اند؛ تعبیر از آنهایی که تورقوزآباد را عین کف دستشان بلدند. آنهایی که هر سال دم عید، فرش‌هایشان را به قالیشویی آنجا می‌دهند. اعتقاد دارند قالیشویی‌های تورقوزآباد، هم مطمئن هستند و هم فرش را تمیز وسالم تحویل می‌دهند. تازه با بیش از ۲۰ سال سابقه، حمل و نقل رایگان هم دارند.

اجازه نخواهد داد: در این مورد، با ذکر چند واژه به توضیح مطلب می‌پردازیم؛ پهپاد، موشک کروز، سطل آب، ۲۵سال آینده. افتاد؟

البته رقم مورد آخر دستخوش تغییراتی شده که خوانندگان گرامی با یک تفریق سرانگشتی، به راحتی رقم درست را پیدا خواهند کرد.

در انتها و با عنایت به لُغُز بودن سخنان رئیس مذکور، به ایشان متذکر می‌شویم که ثانیه‌ها را برای یادگیری فنون شنا غنیمت بشمرند.

يك ديدگاه

  1. فردی از ایران ۱۴۰۱-۱۲-۱۱ در ۸:۰۸ ب٫ظ- پاسخ دادن

    باحال

ثبت ديدگاه




عنوان