برو کنار حقوق بشری نشی!

راه راه: به دنبال درگیری های پیش آمده بین مردم معترض و نیروهای پلیس فرانسه، شورای حقوق بشر سازمان ملل، یکی از گزارشگران ویژه خود را برای تهیه گزارش به پاریس اعزام نمود.

این شورا به آن گزارشگر ویژه تاکید کرد که گزارشت نباید کمتر از ۷۵۰ کلمه باشد و برای اینکه احیانا اشتباهی پیش نیاید به حروف هم نوشت هفتصد و پنجاه کلمه و امضا کرد. پس مدیونید اگر فکر کنید تعداد کلمات این متن به توصیه سردبیر راه راه ربط دارد بلکه همه اش زیر سر همان شورای حقوق بشر است. در ادامه با هم به مطالعه بخش هایی از این گزارش ویژه می پردازیم.
بر اساس تحقیقات میدانی به عمل آمده در مورد ماهیت اعتراض کنندگان، مشخص شد که آنها اصلا معترض واقعی نیستند.

منظور از واقعی نبودن این نیست که آنها فیک یا های کپی هستند بلکه اصلا معترض نیستند. این افراد تروریست هستند.

شاید سوال شود بر چه اساسی این سخن را میگویم؟ با توجه به این که این گروه به گرانی سوخت و مالیات وضع شده بر آن اعتراض دارند باید ریشه این تظاهرات را در کاربرد سوخت ارزان دنبال کنیم. آیا با وجود این همه خودروی برقی، کم مصرف و حتی بی مصرف، این حجم از اعتراضات عجیب نیست؟

طبق آمار موجود، تمام خودروهایی که در گذشته توسط تروریست ها بمب گذاری شده اند بنزین سوز بوده اند مگر آنهایی که دوگانه دستی، LPG، برقی یا سوخت نوع دیگر داشته اند. اصلا همین هواپیماهایی که در ۱۱ ستامبر استفاده شد با آب که پرواز نمیکردند، سوخت داشتند دیگر.
با این که بیشتر تظاهرات کنندگان را همین تروریست های ذکر شده در مورد یک تشکیل می دادند ولی بودند تعداد قلیلی از افراد فریب خورده که تعدادشان به زحمت به ۳۰۰ هزار نفر میرسید. همانطور که در عکسهای ارسالی مشاهده کردید بعضا به صورت اتفاقی تجهیزات پلیس با مردم برخورد کرد که خسارات وارده اصلا به اندازهای که در عکسها دیده میشود نبود، غیر از دو نفر از فریب خوردهها که خسارات وارده به آنها اندازه همان چیزی بود که در عکس ها مشاهده می شود و مردند. ۶۰۰ نفر زخمی و ۱۲۰ بازداشتی هم در پی اعتراضات، بوجود آمد که چیز مهمی نبود و بیشترشان سیاهپوست، مسلمان یا زنان بودند. جالب است بدانید فرانسوی ها یک ضرب المثل دارند که میگوید: «لا پوتغه دِس تو پاغه، خاک بر سر ملاقه» که به معنای «چوب پلیس گل است، هر که نخورد خل است» است و از همین رو آنها خیلی با اشتیاق به سمت باتوم میروند.
با توجه به این که تظاهرات کاری پرتحرک و پر جنب و جوش است، طبیعی است که افرادی که در آن شرکت میکنند، عرق میکنند و بو میگیرند به همین دلیل تعدادی از خیرین شهر پاریس با لباس مبدلِ پلیس در بین مردم حاضر میشوند و با اسپری نمودن عطر و ادکلنهای اصل فرانسوی و سس کچاپ! به سر و صورت معترضین باعث عطرآگین شدن فضا میگردند و اصلا شانزلیزه در مواقع اعتصاب و اعتراض عطر و بویی غریب دارد.

در برخی موارد نادر خیرین، ادکلن و سس را به چشم معترضین اسپری میکنند که طبیعتا با قدری سوزش و اشک همراه است که با دوتا بخیه و چند ساعت شستشو در زندان بر طرف میشود.
در پی این حادثه اقشار مختلف جامعه حمایت خود را از نیروهای پلیس نشان دادند که از بین آنها میتوان به جامعه روشنفکری و عنتکتوئل اشاره کرد. آنها با انتشار بیانیه ای ضمن درخواست از مکرون برای پیگیری مجدد وضعیت معترضین اغتشاشات تهران، خواستار تزریق خون آلوده به بازداشت شدگان اعتراضات پاریس شدند تا نسلشان منقرض شود. این پیشنهاد با استقبال فراوان لوران فابیوس وزیر اسبق امور خارجه فرانسه روبرو شد.
به دلیل طولانی شدن تظاهرات نیروهای پلیس پاریس در شیفت های متوالی به صورت آماده باش قرار دارند و طفلی ها اصلا خواب درست و حسابی ندارند. این شرایط کاری نقض آشکار حقوق بشر است و باید به سرعت به آن رسیدگی شود. در همین راستا پیشنهاد میشود برج ایفل برای چند ساعت صدای باتوم دربیاورد تا خستگی اینها در برود.
در پایان خاطر نشان میشود که چون نقض حقوق بشر زیادی در این اعتراضات صورت نگرفته بود، تنظیم گزارش ۷۵۰ کلمهای از آن واقعا ستم بود. به همین دلیل در پایان گزارش درخواست مرخصی خود را تقدیم میکنم تا در صورت موافقت دو هفته ای در پاریس بمانم و بعد از سرکوب معترضین کمی در شهر استراحت کنم. قول میدهم بعد از مرخصی یک سفر به خاورمیانه بروم و دو روزه برایتان یک گزارش سه جلدی از نقض حقوق بشر بنویسم.

ثبت ديدگاه




عنوان