خبرکش
خر ما از پل گذشت!

راه راه:

ما که رأیمان را آوردیم!
حسن روحانی، رئیس‌جمهور فعلی کشور در جلسه هیئت دولت، نامزدهای ریاست جمهوری را به رعایت اخلاق اسلامی و لزوم عدم تحریف دستاوردهای دولت توصیه کرد. او تاکید کرد وعده‌های عجیب و غریب به مردم ندهید. او در ادامه مواردی چون برچسب زدن به رقبا با نسبتهایی چون دیوارکشی در پیاده‌روها و دروغگو بودن مسئولان پیشین را از موارد رعایت اخلاق اسلامی دانست! یکی از خبرنگاران در خصوص وعده‌هایی که حسن روحانی هشت سال پیش مطرح کرده بود سوال پرسید. روحانی در جواب به خبرنگار مذکور گفت: اینکه قبلا یکی یه چیزی گفته که مهم نیست، مهم این است که الان که ما خودمان رئیس‌جمهور هستیم، نامزدها چه چیزی می‌گویند. وی افزود: ما خیلی چیزها گفتیم و بعد از اینکه رأی‌مان را آوردیم، فکر کردیم و دیدیم چیزهای دیگر بهتر است، حالا شما میگین چی؟

مدرک بی مدرک
مهرعلیزاده مدرک دکتری مهندسی اقتصاد ندارد. پیش از این و در جریان مناظرات انتخاباتی، محسن مهرعلیزاده ادعا کرده بود که رئیسی به اندازه شش کلاس سواد دارد. بعد از آن تعدادی از خبرنگاران به صورت کاملا اتفاقی در خصوص صحت‌سنجی مدرک دکترای مهرعلیزاده حساس شده و زیر و بم آن را درآوردند. در نهایت اعلام شد که مهرعلیزاده به دلیل مسئولیت در دولت اصلاحات نتوانسته از دکترایش دفاع کند و مدرک وی از دانشگاه هلند نیمه تمام باقی مانده است. برخی حامیان مهرعلیزاده اعلام کردند، اصلا ما به خاطر همین همت والای ایشان است که طرفدار او هستیم. یکی از حامیان مهرعلیزاده در پاسخ به خبرنگاری که از وی پرسید آیا به نظرتان افشای این خبر در مهندسی کردن اقتصاد خللی ایجاد خواهد کرد؟ گفت آیا واقعاً مشکل جوانان اینه؟ من از شما تعجب می‌کنم که در زمانی که نخبه‌های کشور حتی اجازه آب بازی ندارند، شما به فکر مدرک هستید؟! همچنین پس از اعلام این خبر، بخشی از دانشجویان شاغل، مرخصی گرفتند.

ردپای جومونگ در انتخابات
همتی، نامزد انتخابات ریاست جمهوری، در دومین جلسه مناظره نامزدها اظهار کرد: نوجوانان ما به سمت موسیقی کی‌پاپ یا پاپ کره‌ای رفته‌اند. اینها را چه کسی جواب می‌دهد؟ همتی که پیش از این مدعی شده بود که همه چیز را از زاویه اقتصاد حل خواهد کرد، اظهار کرد این نیز حل شدنی است.
پس از این اظهارات جمعی از بازیگران و خوانندگان کره‌ای روبروی سفارت ایران در سئول تجمع کرده و ضمن تاکید بر اینکه در مسائل فرهنگی اگر پاک کردن صورت مساله می‌تواند راه‌حل مساله باشد، خب بیایید ما را هم پاک کنید برویم پی کارمان. آنها شعار می‌دادند: «همه‌ش وعده همه‌ش حرف، یه چیز بگو تهش برف» مراتب اعتراض خود را اعلام کرده، به سرعت متفرق شدند. البته قبل از اینکه به طور کامل متفرق شوند، یک طومار بلند و بالا نیز امضا کرده و خواستار آن شدند که مردم ایران به جومونگ رأی بدهند. در این طومار اسامی چهره‌هایی چون یانگوم، دونگی، تسو، بانو سوسانو و بسیاری از امپراطوران چوسان قدیم به چشم می‌خورد.

ثبت ديدگاه




عنوان