بررسی کار خودشون های تاریخی
دیگه چه چیزهایی کار خودشونه؟

عده‌ای از هموطنان زبر و زرنگ تشخیص داده‌اند که حادثه تروریستی شیراز کار خود نظام بوده است. یعنی در مملکت ما استعدادهایی وجود دارند که از پای منقلشان سه سوته قاتل را کشف کرده‌اند، آن وقت خارجی‌ها می‌روند الکی شرلوک هلمز را معروف می‌کنند. برای راحتی بیشتر این قشر از هموطنان، چند فقره دیگر از جنایاتی که کار خود نظام بوده است برایشان لیست می‌کنیم تا در این گرانی جنس و نامردی موتوری‌ها، موقع اظهارنظر کمتر به زحمت بیفتند.

 

کشتار میدان شهدا، ۱۷ شهریور ۵۷

حکومت به دلیل ضدیت همیشگی‌اش با زنان، با نام سابق این میدان (میدان ژاله) مشکل داشت و به دنبال بهانه‌ای برای تغییر نام این میدان بود که با کشتار روز ۱۷ شهریور این بهانه را به دست آورد.

قتل بروس لی، ۱۳۵۳

نظام با بروس لی همواره مشکل داشت، زیرا علیرغم همه توصیه‌ها آن مرحوم در اکثر فیلم‌هایش از پوشیدن لااقل یک عرقگیر هم دریغ می‌کرد و قوانین پوسیده صدا و سیمای میلی را به هیچ می‌گرفت.

حمله به ویتنام، ۱۳۳۴-۱۳۵۴
ویتنام همسایه تایلند محسوب می‌شود و تایلند هم مرکز تفریحاتی است که نظام متعصبانه با آنها مخالفت می‌کند. به همین دلیل نظام در سال ۱۹۵۵ به ویتنام حمله کرد و آن را گردن آمریکا انداخت تا بعدا بتواند در همسایگی تایلند اردوی راهیان نور راه بیندازد.

بمباران هسته‌ای هیروشیما و ناکازاکی، ۱۳۲۴

این بمباران که نظام در ۱۹۴۵ انجام داد به این دلیل بود که آخوندها دلشان می‌خواست همه‌اش مرگ بر آمریکا بگویند، در حالی که ژاپنی‌ها اهل این حرفها نبودند ولی عوضش داشتند روی تکنولوژی تلفن پاناسونیک کار می‌کردند تا آن را به آمریکا صادر کنند و دماغ رئیس جمهورش را بسوزانند. نظام هم با بمباران اتمی آن دو شهر، مدتی ژاپنی‌ها را گرفتار کرد تا خودش رقیب نداشته باشد.

حمله مغولان، ۶۱۶ هجری

در قرن هفتم هجری، سلسله خوارزمشاهیان با خلفای عباسی (مستقر در بغداد) دشمنی داشتند. نظام هم حمله مغول را سامان داد تا خوارزمشاه را کنار بزند و روابط کشور با عراق خوب شود، وگرنه نمی‌توانست پول ملت را در راهپیمایی اربعین اسراف کند. مسلمان شدن پادشاهان مغول طی دهه‌های بعد، ساخت‌وپاخت آنان با نظام را به خوبی نشان می‌دهد. همچنین نظام با بهره‌برداری رسانه‌ای از ماجرای حمله مغول، سریال سربداران را ساخت و با پخش چندباره آن طی سالهای اخیر، خوراک رسانه‌ای صدا و سیمای میلی را تا مدتها فراهم کرد.

انقراض دایناسورها، عصر ژوراسیک

رژیم در عصر دایناسورها به بهانه مبارزه با دایناسورگردانی در معابر عمومی، اقدام به چیزخور کردن گسترده این موجودات بی‌آزار نمود. در رسوبات به جا مانده از دوران ژوراسیک، فسیل ابلاغیه‌ای با مهر و امضای شهرداری وقت تهران دیده می‌شود که دستور کشتار صدها دایناسور را در پناهگاه‌های شهرداری داده است.

يك ديدگاه

  1. خودشه ۱۴۰۱-۰۸-۲۹ در ۱۲:۴۰ ب٫ظ- پاسخ دادن

    حالا اگه گفتید کشتن هابیل کار کی بود؟

ثبت ديدگاه




عنوان