قوانین مورفی در دانشگاه
روز بهشتی‌شدن مدیر آموزش

– دقیقا وقتی که مطمئن شدید استادی از شیوه‌ وجب‌زدنِ بخش‌های خودکاری‌شده‌ برگه‌های امتحانی برای تصحیح اوراق بهره می‌گیرد و متناسب با آن به پرسش‌ها پاسخ دادید، او هوس می‌کند که برگه‌ها را با میکروسکوپِ تشریح، تصحیح کند.
– استادی که باسواد باشد، خوب درس بدهد، خوش‌اخلاق باشد، کلاسش لذت‌بخش باشد، سوالات میان‌ترم و پایان‌ترم را معقول طراحی کند، به دانشجو توهین نکند، خودش را بر سر دانشجویانش نکوبد، از دانشجو برای مقالات و پروژه‌های خودش بهره‌کشی نکند و نمره‌ها را هم خیلی مَشتی ببرد روی نمودار، فقط مدرس تربیت‌بدنی ۲ در ساعت ۷ صبح روزهای شنبه است.
– از اولین روزی که خودتان استاد می‌شوید، جمله‌ «شما دانشجو هستید و باید دانش بجویید» منسوخ و «فحش گذاشتیم هر استادی که بذاره دانشجو با تلاش‌کردن اوخ بشه» جایگزین آن می‌شود.
– نمره‌ پایانی هم‌کلاسیِ جونَم‌مرگ‌شده‌ای که روز قبل از امتحان به شما مراجعه کرده‌ و کل مباحث درس را از شما فراگرفته‌است، از شما بیشتر می‌شود.
– در آزمایشگاهِ درسی که در آن ضعیف هستید، با کسی هم‌گروه می‌شوید که کارایی‌اش به‌عنوان هم‌گروهی از یک ساقه‌ بامبو نیز کمتر است.
– اطلاعات آقای آهن‌آلات-شیرآلات‌فروش حوالی دانشگاهتان در زمینه‌ امور آموزشی، از مسئول آموزش رشته‌تان بیشتر است.
– مدیر آموزش بداخلاق دانشکده‌تان در روزی که برای گرفتن امضای فارغ‌التحصیلی به آموزش مراجعه می‌کنید، گلی از گل‌های بهشت است.

ثبت ديدگاه




عنوان