یادداشت
شب لهجه‌ها؛ مروری بر شب دوم مرحله یک چهارم نهایی مسابقه خنداننده‌شو ۳

در دومین شب از مرحله یک چهارم نهایی مسابقه خنداننده‌ شو ۳، چهار شرکت کننده دیگر اجراهای خود روی صحنه برنامه خندوانه به نمایش گذاشتند. محمد حاجی‌زاده، نیما سهرابی، علی غریب و محمدحسین توسلی به امید کسب دو سهمیه صعود مستقیم وارد مسابقه شدند و در پایان با نظر رامبد جوان، حسن معجونی و پژمان جمشیدی دو نفر از آنها مستقیم به مرحله بعد رفتند. تمایز اجرا و متن شرکت‌کنندگان امشب نسبت به شب قبل مسابقه محسوس و قوی‌تر بود. از این رو با نظر مثبت داوران مسابقه روبه‌رو شدند. در اینجا مروری بر اجرای شرکت‌کنندگان این مرحله داریم.

 


محمد حاجی‌زاده؛  اولین اجرای امشب را با رنگ و بوی کشاورزی و دامداری به روی صحنه برد. اما متن ضعیف، پراکنده و بدون منطق او، کارش را خراب کرد. علاوه بر این عدم تمرکز و هول شدن، اشتباهات کلامی و فراموش کردن متن و گفتگوها را هم در پی داشت. ضعف و آشفتگی در اجرای او با وجود تجربه در سه مرحله قبل عجیب بوده و نوعی عقب‌گرد برای او به شمار آمد.


نیما سهرابی؛ توانست روند متن و داستان‌های ضعیف شرکت‌کننده‌های قبل از خود را بشکند و یک متن خوب با داستانی منسجم را همراه با یک اجرای خوب از خود به نمایش بگذارد. متن سهرابی، ادامه داستان اجراهای او در مراحل قبل بود. متنی با سوژه قهرمان‌ پروری که با یک روند ثابت و یکدست، شوخی‌ها و غافلگیری‌های خوبی نیز در خود جا داده بود. در این میان از تاثیر لهجه او در افزایش جذابیت اجرایش نیز نباید غافل شد.

 


علی غریب؛ داستانی با یک سوژه ورزشی به نمایش درآورد. ورزشی که مرتبط با لهجه شمالی او بود و با اسم حسن یزدانی شروع شد. متن او در در تعامل با پدرش نوشته شده که اگر از لزوم حفظ مقام و احترام پدر در استفاده از شوخی‌های مرتبط با او بگذریم، از طراحی خوبی برخوردار بود. هرچند تا پایان اجرا به دلیل دوری از سوژه اصلی و پرداختن به جزییات نامرتبط، شوخی‌های آن نسبت به اوایل متن افت کرد. اجرای استاندارد و ارتباط خوب با مخاطبان از نقاط قوت او بود.


محمدحسین توسلی؛ به عنوان آخرین شرکت‌کننده در مرحله یک‌ چهارم نهایی در حالی به روی صحنه رفت که سابقه‌ی خوب دو اجرای قبلی‌اش را نیز با خود داشت، اما قوت اجرای سوم او به اندازه قبلی‌ ها نشد. با این حال پرداخت مناسب داستان به همراه شوخی‌های خوب و همچنین نحوه اجرای او با لهجه یزدی و به کاربردن اصطلاحات خاصی چون «توماس… مادر!» این اجرای او را نیز متمایز کرد. امتیازات توسلی باعث انتخاب او به عنوان یکی از صعود کنندگان به مرحله نهایی شد.

مرحله آخر مسابقه خنداننده‌ شو با حضور محمدحسین توسلی، نیما سهرابی و دو نفر دیگر که با رأی مردمی مشخص خواهند شد، برگزار خواهد شد.

 

ثبت ديدگاه




عنوان