راهکارهایی برای شب یلدای بهتر
شب یلدا باید کجا برویم؟

۱. بهترین خانه، خانه پولدارترین شخص فامیل است. تا وقتی پسته‌ها را خوردیم کسی گله نکند، البته اگر خریده باشد.

۲. خانه‌ای که برای شب یلدا انتخاب می‌کنید، حتماً از سرویس بهداشتی تمیز و خوشبو و به تعداد زیاد برخوردار باشد. هوای سرد و هندوانه و دیگر خودتان می‌دانید.

۳. تا می‌توانید برای میزبانی داوطلب نشوید. بگویید جایی دعوتید و به محض اینکه یک نفر همه را دعوت کرد، بگویید کنسل شد ما هم می‌آییم.

۴. جایی که عمه کمتر داشته باشد. چون جاری‌ها در مقابل عمه‌ها به تیپ و تاپ هم می‌زنند.

۵. جایی که آش پخته نشود، چون هر جا آشی پخته شود، یا عمه‌ها در آن نقش دارند یا جاری‌ها، مضاف بر اینکه آقایان باید بعد از مهمانی جواب پس بدهند که چرا از لقمه خواهرشان خوششان آمده یا خواهران می‌گویند «بیا این آش رو بخور تو خونه از اینا خبری نیست!» خون‌های جاری‌ها و عمه‌ها دوباره به جوش می‌آید و امکان دارد وقتی زورشان نرسد، روی شوهر خود خالی کنند‌ که دیگر ادامه ندهم بهتر است.

۶. جایی که می‌گوید بعد از شام بیایید، یعنی دست صاحب خانه تنگ است، در این مورد لطفاً نگویید: «ما می‌آیم یه لقمه دور هم می‌زنیم.» مردی خودت دعوت کن بیان یک لقمه بزنند.

۷. در جاهایی که فاز می‌گیرند و می‌گویند کیک شب یلدا بگیریم، نروید که هزینه کیک چه بسا از خود هندوانه هم گران‌تر است. خب که چی؟ الان من گفتم واگعیه یا کیکه؟ خوشحال شدین؟

۸. جاهایی که صاحب‌خانه  دست‌پخت خوب داشت نروید، چون مجبورید از دست پختش تعریف کنید و بعد همسرتان با یک سوال، انگار با پتکی در سرتان می‌زند که «مگر غذاهای من خوشمزه نیست؟» و شما هیچ جوابی ندارید و مجبورید در حین برگشتن خود را از ماشین به بیرون پرت کنید.

ثبت ديدگاه




عنوان